سکه امامی دیروز توانست کانال ۱۳ میلیون تومان را پس بگیرد. برگشت سکه به این کانال توانست فلز گران بهای داخلی را از فاز سنگین نزول خارج کند. 

فعالان باور دارند که مهم ترین عاملی که سکه امامی را از فاز نزولی خارج کرد، خروج کاهشی ها از بازار دلار بود. دیروز دلار نه تنها توانست کانال ۲۸ هزار تومانی را حفظ کند که به سوی مرز ۲۹ هزار تومانی حرکت کرد. تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار به بالای محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان برود، سکه امامی به راحتی می تواند بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود و حتی به سوی محدوده ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت کند. 

البته ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی هم چنان زیر مرز ۱۲ میلیون تومان قرار دارد و این موضوع می تواند مانع از قدرت نمایی افزایشی ها در بازار سکه شود. دیروز ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در حدود ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که فاصله بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت بازار داشت. 

برخی فعالان باور دارند که سرعت رشد سکه در روز یک شنبه زیاد شد و ممکن است که در روز جاری، برخی از خریداران از معاملات روز گذشته کسب سود کنند. با این حال صعود دلار می تواند سکه بازان را جسورتر کند. 

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۲_۰۸-۱۴-۱۷