به گزارش اکوایران، در روزی که دلار رسمی آرام گرفته بود دلار آزاد فعال تر شد و با دو پله افزایش در کانال ۳۰ هزار تومانی قرار گرفت اما در ادامه به کانال ۲۹ هزار تومانی بازگشت. روز قبل خبری از تد کروز سناتور آمریکایی منتشر شد که ادعا کرده بود رییس جمهور بعدی آمریکا حتما هرگونه توافق احتمالی با ایران را پاره خواهد کرد. قیمت دلار پشت خطی در معاملات دیروز افزایش یافت و امروز در یک رفت و برگشت از کانال ۳۰ هزار تومانی، در محدوده ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.

پس از انتشار سخنان امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان که کنفرانس خبری او در روسیه رخ داد، قیمت ها در بازار ارز کمی متعادل شد او در سخنرانی خود اعلام کرد که نسبت به لغو تحریم های هسته ای خوشبین است، قیمت درهم پس از سخنرانی امروز کاهش یافت و در محدوده ۸۲۲۰ تومان تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز در معاملات امروز در نزدیکی پله دوم کانال ۳۰ هزار تومانی قرار گرفت.

  قیمت اونس جهانی در روز جاری به محدوده ۱۷۱۳ دلار رسید، علت کاهش قیمت اونس اظهار نظر سه تن از رهبران ایالتی فدرال رزرو در روز سه شنبه بود که هم راستا با سخنان جروم پاول رییس فدرال رزرو در نشست جکسون هول صورت گرفته بود این اشخاص افزایش نرخ بهره را در سطوح بالا برای کاهش تورم تا سطح هدف دو درصدی در روز سه شنبه مطرح کردند.

با وجود کاهش اونس، قیمت سکه امامی در معاملات امروز افزایش یافت و به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بازگشت. قیمت سکه امامی امروز ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود و ربع سکه در محدوده ۵ میلیون تومان ثابت ماند.