به گزارش اکوایران ؛  بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 9 شهریور ماه شاهد پیشروی قیمت دلار تا محدوده 30 هزار و 130 تومان بود اما در ادامه معاملات نقدی نرخ دلار کانال مذکور را از دست داد و به قیمت 29 هزار و 970 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز 250 تومان افزایش را نشان می دهد . 

هرات قیمت دلار نزد 

هرات امروز تعطیل بود و قیمت جدیدی از اسکناس آمریکایی در بازار هرات اعلام نشد.طالبان «۳۱ ماه اوت»، را به مناسبت خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال گذشته تعطیل رسمی اعلام کرد.

در سلیمانیه هم عصر امروز قیمت دلار 30 هزار و 280 تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا 200 تومان بالا تر بود . 

رشد نرخ حواله درهم 

نرخ حواله درهم امروز رشد 30 تومانی را ثبت کرد و 8 هزار و 240  معامله شد . به نظر می رسد  یکی از دلایلی که موجب قدرت گرفتن بازیگران ارزی شد می تواند همین عامل باشد. 

واکنش قیمت دلار و سکه به مواجهه در خلیج فارس 

عده ای از  معامله گران معتقد بودند که تنش بین ایران و آمریکا  و توقیف قایق بدون سرنشین آمریکا توسط سپاه یکی از دلایل صعودی شدن دلار در تهران بوده است . 

شب گذشته تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا ادعا کرد که احتمال اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا «توافق احمقانه» دولت بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

و از طرفی هم معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته درباره مذاکرات هسته ای گفت تحول جدیدی رخ نداده است و هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است.

وزیر خارجه درباره مذاکرات وین نیز گفت:درباره مذاکره ایران برای لغو تحریم‌ها ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند. 

ما همچنان در موضوع تضمین نیازمند متنی نیرومندتر هستیم. لذا داریم فکر می‌کنیم چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت.

با وجود سیگنال های ضد و نقیض برجامی عده ای از معامله گران از احتمال بن بست مذاکرات هسته ای سخن گفتند. همین اظهارات موجب شده جهت انتظارات در بازار ارز تهران تغییر کند و نرخ دلار در بازار امروز بر مدار افزایش قرار بگیرد. 

ریزش قیمت طلا در بازار جهانی

بازار جهانی طلا امروز در مقایسه با روز قبل 13 دلار ریزش کرد.  فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده 1711 دلار معامله شد.

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران 

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز مانند  روز گذشته مسیر افزایش را دنبال کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز 1 هزار و 900 تومان بر ارزش خود افزود و  با 1 میلیون و 270 هزار و 500  تومان معامله شد . 

قیمت سکه امامی عصر امروز 13 میلیون و 710 هزار تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز تقریبا 125 هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

معامله گران معتقد بودند شوک افزایش قیمت دلار به بازار سکه موجب شد سکه بازان در موقعیت خرید قرار بگیرند. این دسته از فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار  به مسیر افزایشی خود ادامه دهد و سکه در محدوده 13 میلیون و 800 هزار تومان تثبیت شود احتمال رسیدن فلز زرد رنگ داخلی به کانال 14 میلیون تومان هم وجود خواهد داشت .