به گزارش اکوایران، قیمت دلار که روز گذشته در تهران  به پرواز در آمده بود در چهارمین روز کاری هفته فرود آمد. نرخ دلار امروز در تهران تقریبا 300 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 29 هزار و350  تومان معامله شد.

برخی از  فعالان بازار ارز تهران می گفتند در صورتی که دلار حمایت 29 هزار و 200 تومان را از دست بدهد این احتمال وجود دارد که نرخ دلار بار دیگر  تا کانال 28 هزار تومان عقب نشینی کند  و محدوده حمایتی 28 هزار و 800  تومان قرار بگیرد. 

عده ای از معامله گران معتقد بودند که بعد از ارزیابی جدید بورل از پاسخ برجامی ایران  موجب شده که بازیگران ارزی بار دیگر نسبت به احیای برجام خوشبین شوند. 

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز گفت: پس از ارائه پیش نویس خود به عنوان متن نهایی، ایران پاسخی داد که به نظر من منطقی بود. بورل  گفته اکثر کشورها با متن پیشنهادی اروپا موافق هستند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ هم به نقل از جوزپ بورل نوشته دیپلمات‌ها ممکن است در هفته جاری (تا یکشنبه هفته آینده بر اساس تقویم ایران) برای رایزنی درباره گام‌های بعدی در وین دیدار کنند.

بلومبرگ هم در گزارشی نوشت: ایران در پیش نویس به اتحادیه اروپا از بسیاری  از خواسته های کلیدی خود کنارگیر کرده است ایالات متحده آن را نشانه مثبت ارزیابی کرده است. 

 نرخ دلار در بازار سلیمانیه

البته در کنار عوامل یاد شده باید به عقب نشینی نرخ دلار در بازار  سلیمانیه نیز اشاره کرد . امروز قیمت دلار سلیمانیه از مرز 30 هزار تومان فاصله گرفت و به سمت 29 هزار و 630 تومان عقب نشینی کرد. این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا 300 تومان کاهش را نشان می دهد. 

عقب نشینی نرخ دلار در بازار تهران و سلیمانیه در حالی اتفاق افتاد که اسکناس آمریکایی در بازار هرات افت و خیز خاضی را ثبت نکرد  و در همان محدوده دیروز یعنی 29 هزار و 370 تومان معامله شد.

افت قیمت درهم 

نرخ حواله درهم نیز امروز بر خلاف روز گذشته حرکت کرد و همین عامل موجب شد که قدرت معامله گران کاهشی در بازا ارز تهران تقویت شود. قیمت درهم امروز با 8 هزار و 150 تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی 8 هزار و 100 تومان قرار گرفت . این قیمت در مقایسه با دیروز 10 تومان پایین امده بود. 

الاکلنگ قیمتی در بازار دلار

 صرافی ملی هم امروز شاهد ریزش قیمت دلار بود . نرخ دلار صرافی ملی امروز از کانال 28 هزار تومان عقب نشینی کرد و وارد کانال 27 هزار تومان شد. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز  با  27هزار و 987 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر امروز تا محدوده 27 هزار و 176 تومان پایین آمد اما در نیمه ظهر دوباره بالا رفت و به قیمت 27 هزار و 647 تومان معامله شد  که در مقایسه با عصر دیروز 442 تومان پایین آمده بود. 

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز مانند قیمت دلار صرافی ملی آشفته بود . نرخ دلار متشکل امروز با 27 هزار و 850 تومان روانه بازار شد  وبرای مدتی بیش از 800 تومان کاهش را ثبت کرد و  تا مرز 27 هزار تومان عقب نشینی کرد اما  ظهر امروز دوباره به 27 هزار و 800 تومان برگشت.

قیمت سکه و طلا چقدر شد ؟

قیمت اونس طلا  عصر امروز تقریبا 3 دلار ارزان تر از روز قبل معامله شد . فلز گران بها دربازارهای جهانی ظهر امروز در 1734 دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 247 هزار و 400 تومان بود . این قیمت درمقایسه با دیروز  8 هزار تومان کاهش را نشان می دهد. 

قیمت هر قطعه سکه امامی قبل از ظهر امروز 315 هزار تومان ارزان تر از دیروز مبادله شد و در نیمه ظهر در محدوده 13 میلیون و 750 هزار تومان تا 13 میلیون و 900 هزار تومان به فروش رسید.