به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 90 تومان از نرخ عصر روز گذشته پایین‌تر بود و روی 28 هزار و 90 تومان قرار داشت. قیمت دلار در ادامه به سمت بالا حرکت کرد و روی 28 هزار و 180 تومان ایستاد. قیمت درهم مرز 7 هزار و 700 تومان را از دست داده بود و 7 هزار و 680 تومان گزارش می‌شد. معادل دلاری قیمت درهم 28 هزار و 208 تومان به دست می‌آمد که به قیمت دلار آزاد نزدیک بود.

موانع افت قیمت دلار کدامند

متوسط قیمت دلار از هفته آخر فروردین تا روز گذشته حدود 25 هزار و 700 تومان به دست می‌آید و قیمت دلار در شروع معاملات امروز از این رقم حدود 9 درصد بالاتر بود. به نظر می‌رسد قیمت دلار نسبت به مقادیری که در طول سال ثبت کرده است در سطوح نسبتا بالایی قرار دارد، احتمالا بخش قابل توجهی از این رشد قیمت توسط تورم توجیه می‌شود، اما این مسئله که عدم اطمینان نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات ظرفیت‌های کاهشی قیمت دلار را تضعیف کرده است قابل انکار نیست.

دلار بازار ارز

 قیمت دلار به شروع مذاکرات چگونه واکنش نشان می‌دهد؟

رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه به ایران می‌آید و زمزمه‌هایی در مورد توافق موقت به جای برجام به گوش می‌رسد، مذاکرات احیای برجام هفته آینده از سر گرفته می‌شود، نتیجه بخش بودن مذاکرات حاوی درجه بالایی از عدم اطمینان است و قیمت دلار در مقابل ثبت تغییرات منفی مقاومت می‌کند، عرضه دلار در سطوح بالایی قرار دارد و شکاف بین قیمت دلار متشکل و دلار بازار آزاد زیاد شده است. فعالان بازار انتظار یک سیگنال قطعی را می‌کشند و اخبار برجامی را دنبال می‌کنند، اما قیمت دلار به هر خبری واکنش نشان نمی‌دهد و حرکت فعالان بازار به نوعی محتاطانه است.

مقاومت سکه در مقابل کاهش قیمت

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. قیمت طلا روز جمعه مرز 1850 دلار را از دست داد و روی 1845 دلار قرار گرفت. قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی منفی آغاز کرد و قیمت سکه در شروع کار مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان را از دست داد. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز از نرخ عصر روز گذشته 35 هزار تومان پایین‌تر بود و روی 12 میلیون و 380 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در ادامه رشد کرد و به بالای مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان بازگشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند، اما در ادامه به سمت بالا حرکت کرد، رفتار قیمتی سکه نیز مشابه دلار بود.