رفتار سکه بازان در معاملات پشت خطی روز جمعه عجیب بود. آن ها در مقاطعی از روز نشان می دادند که تمایل دارند فلز گران بهای داخلی را از سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور دهند، حال آنکه در زمان های دیگر، کشش بازار به سوی نرخ های پایین تر بود. به عنوان مثال، حدود ساعت ۲ بعدازظهر دیروز سکه در بازار پشت خطی با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رفت ولی ساعت ۱۰ شب کمتر کسی حاضر بود فلز گران بهای  داخلی را بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۳۸۰  هزار تومان خریداری کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۵_۰۹-۲۵-۴۶

اگر معاملات پشت خطی روز جمعه را ملاک قرار دهیم،‌ می توان گفت که در ابتدای هفته جاری، شانس کاهشی های بازار بیشتر خواهد بود و به احتمال زیاد سعی خواهند کرد که فلز گران بهای داخلی را به سوی حمایت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت دهند.

به باور برخی از فعالان بازار سکه یکی از عواملی که موجب شد قیمت سکه از بعدازظهر روز جمعه تحت فشار قرار بگیرد، نزول ممتد اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا که در اوایل روز جمعه در محدوده هزار و ۸۳۰ دلار قرار داشت، در اواخر روز تا نقطه هزار و ۸۱۴ دلاری عقب نشینی کرد و همین امر موجب شد که فشار فروش در بازار داخلی نیز بیشتر شود.

 یکی از عواملی که می تواند در روز جاری سد راه نزولی های بازار سکه شود،‌افزایش بهای دلار در بازار داخلی است. صعود دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان کلید مقاومت سکه بازان در برابر افت قیمت خواهد بود.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۵_۰۹-۲۵-۴۵