بر اساس این مصوبه اگر تحریم های آمریکا در سال جاری برداشته نشود، دولت ایران موظف شده است اجرای پروتکل الحاقی را که به بازرسان آژانس امکان نظارت دقیق تری بر فعالیت های اتمی ایران را می دهد، خاتمه دهد.

با نزدیک شدن به این تاریخ، اظهار نظرها و نگرانی‌ها در خصوص عدم توافق جدید بین ایران و آمریکا افزایش یافته است.

حسن روحانی، رئیس جمهور اخیرا گفت: اینکه دنیا به جای برداشته شدن تحریم ها راجع به کاهش تعهدات ایران یا قانون اخیر مجلس شورای اسلامی حرف بزند فرار به جلو است در حالی که یک مشکل بیشتر وجود ندارد و آن تحریم ظالمانه و غلط است.

تخت‌روانچی ، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره انتظار از آمریکا نیز گفته است: مصوبه مجلس مشخص است. ما همیشه گفته‌ایم آمریکا باید به برجام یعنی باید به اجرای تعهداتش در چارچوب برجام برگردد.

او در پاسخ به این سوال که اگر در روزهای آتی اتفاقی صورت نگرید چه خواهد شد گفته بود: مصوبه مجلس روشن است که چه اتفاقی باید بیفتد. ما بر همان اساس مجبوریم عمل کنیم و عمل خواهیم کرد.

لیست اظهار نظر کنندگان در روزهای اخیر بسیار طولانی‌تر از این است.

در گفتگویی با ایمان جوکار، تحلیلگر بازار سرمایه به این سوال پرداخته‌ایم که آیا سررسیدن تاریخ ۳ اسفند برای بورس ایران که حدود ۶ ماه است در مسیر اصلاح قرار گرفته حائز اهمیت است؟ دلیل این اهمیت چیست؟ در صورتی که سطح تنش‌ها افزایش پیدا کند چه بر سر بورس خواهد آمد؟ آیا رفتار گروه‌های مختلف بورسی در کوتاه مدت و بلندمدت، نسبت به یکدیگر متفاوت خواهد بود؟

برای تحلیل بازارهای مالی مختلف، برنامه «فردایی» را هر شب از رسانه اینترنتی اکوایران دنبال کنید.