به گزارش اکوایران هکر ناشناس که فقط به عنوان "ChinaDan" شناخته می شود، پیشنهاد فروش بیش از 23 ترابایت داده به قیمت 10 بیت کوین، معادل حدود 200,000 دلار را داده است.

این هکر مدعی شده است پایگاه داده پلیس ملی شانگهای که حاوی ترابایت ها دیتا و اطلاعات درباره میلیونها نفر از شهروندان چینی است، در سال ۲۰۲۲ هک شده است. اطلاعات موجود در این پایگاه داده شامل نام، نشانی، شماره شناسایی ملی، شماره تلفن و جزئیات سوابق کیفری بوده است.

چین البته در سال های اخیر شاهد تعدادی ازین حوادث نشت اطلاعات بوده است.در سال 2016، اطلاعات حساسی درباره افراد قدرتمند چینی، از جمله بنیانگذار علی بابا، جک ما، در توییتر منتشر شد.این حوادث باعث نگرانی مقامات چینی شد. سال گذشته، چین قوانینی را تصویب کرد که بر نحوه مدیریت اطلاعات و داده های شخصی تولید شده در مرزهای این کشور نظارت می کند.

دولت و دپارتمان پلیس شانگهای به این خبر هنوز واکنشی نشان نداده‌اند اما این خبر به شکل گسترده در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود و نگرانی شهروندان را به دنبال داشته است.

کندرا شفر، رئیس تحقیقات سیاست فناوری در شرکت مشاوره Trivium China مستقر در پکن، در پستی در توییتر گفت: «تجزیه حقیقت از شایعات سخت است».

ژائو چانگ‌پنگ، مدیر عامل بایننس، روز دوشنبه گفت که صرافی ارزهای دیجیتال پس از شناسایی تهدیدات صرافی فروش سوابق متعلق به یک میلیارد ساکن یک کشور آسیایی در دارک وب، فرآیندهای تأیید کاربر را افزایش داده است.

ادعای هک در حالی مطرح می‌شود که چین متعهد شده است حفاظت از حریم خصوصی داده‌های کاربران آنلاین را بهبود ببخشد و به غول‌های فناوری خود دستور داده تا پس از شکایت‌های عمومی در مورد سوء مدیریت و سوء استفاده، از ذخیره‌سازی امن‌تر اطمینان حاصل کنند.