به گزارش اکوایران: محسن مردعلی، معاون بنیاد برکت، از حمایت شرکت‌های دانش بنیان در راستای توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم توسط بنیاد برکت خبر داد و در ادامه به حمایت 1250 شرکت دانش بنیان از طریق طرح‌های اشتغالزایی خبر اشاره کرد که است که بیش از ۱۱ هزار نفر از این طریق مشغول به کار شده‌اند.

مردعلی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است اظهار داشت: مجموع اقدامات در حوزه دانش بنیان‌ها در تمام حوزه‌های کشاورزی، خدماتی و صنعتی بوده است و محصولات شرکت‌های دانش بنیان توانسته به هدف بازارهای صادراتی دست پیدا کند و بر اساس ارزیابی انجام شده محصولات به بیش از ۳۰ کشور صادر می‌شود.

با توجه به سیاست بنیاد برکت در سال جاری مبنی بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی در زمینه زنجیره سبز و آبی شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه هم مورد حمایت قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که بنیاد برکت، یک سازمان شبه دولتی متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است که در زمینه‌ی اشتغال‌زایی و اجرای پروژه‌های عمرانی در حال فعالیت است.

همچنین مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از نمایشگاه شهر هوشمند هندوستان، هیات تجاری و فناوری شرکت‌ها را به این کشور اعزام می‌کند. از جمله برنامه‌های تیم اعزام شده، بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند هندوستان و حضور نمایندگان شرکت‌ها در جلسات B2B است.

فناوران فعال در حوزه‌های شهرسازی، حمل و نقل، موبایل، صنعت بازی، انرژی، آب و فین تک می‌توانند در این نمایشگاه شرکت داشته باشند.

هیات تجاری و فناوری ایران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ به این کشور اعزام می‌شوند و نمایشگاه شهر هوشمند هندوستان از ۲۷ تا ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.