به گزار ش اکوایران، با این اقدام بازاساز، اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد و متشکل به ۷۵۰ تومان رسید. معامله گران این اقدام بازاساز را نشانه جدیت بازار ساز در تک نرخی کردن نرخ ارز در سال جدید دانستند. همچنین با افزایش قیمت دلار رسمی نگرانی ها از کاهش ناگهانی قیمت ارز پس از توافق کاسته شد و برخی معامله گران با این اقدام کف قیمتی دلار را پس از توافق همین محدوده دانستند. یورو در بازار متشکل ۲۸۷۵۴ تومان ثبت شد.

سال جدید در  انتظار نتیجه مذاکرات برجامی آغاز شده است، وزارت خارجه امشب میزبان معاون رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپاست. قرار است مورا فردا با علی باقری برای رفع شکاف های موجود گفت وگو کند و در ادامه ممکن است با مقامات ارشد کشور نیز دیدار داشته باشد. 

در آستانه دیدار مورا با مقامات کشورمان، رویترز به نقل از بورل مسؤل سیاست خارجه اتحادیه اروپا از نزدیکی حصول توافق هسته ای خبر داد.

دلارهای مرزی

دلار هرات در معاملات امروز از بازار متشکل جا ماند و  در قیمت ۲۵۴۰۰  تومان معامله شد.

دلار سلیمانیه با صد تومان کاهش نسبت به ابتدای معاملات در قیمت ۲۶۱۶۰ تومان معامله می‌شود.

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در حالیکه اعلام توافق در نوروز حتمی به نظر می رسید معامله گران درهم از انجام معامله منصرف شده و بیشتر نظاره‌گر بازار بودند اما با افزایش نرخ دلار سنا، نیما و متشکل توسط بانک مرکزی معامله گران اصلی بازار ارز امروز در قیمت ۷۱۶۰ تومان اقدام به معامله درهم نمودند. 

دلار سنا با ۲.۴ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ به قیمت ۲۵۴۲۶ تومان رسید. 

بازار سکه برخلاف بازار دلار امروز کمی منفی معامله شد.

سکه امامی با ۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین روز سال گذشته، در قیمت ۱۲ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان معامله می شود. حباب سکه امامی با ۱۲۰ هزار تومان کاهش در محدوده ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد. 

 نیم سکه و ربع سکه به ترتیب در محدوده ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. 

با افزایش قیمت دلار و ارزش اونس نسبت به هفته پایانی اسفند قیمت هر گرم طلا با  ۸۰۰۰ تومان افزایش به ۱ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان رسید.