به گزارش اکوایران، بانک مرکزی نرخ فروش دلار در بازار متشکل را در دو روز کاری متوالی ۷۱۳ تومان افزایش داد که در نتیجه این اقدام اختلاف دلار متشکل و بازار آزاد به ۶۷۰ تومان رسید. با توجه به اینکه پیشنهادات قیمتی در سمت عرضه و تقاضا به برآیند احتمالات در ذهن معامله گران مربوط می شود، با افزایش قیمت دلار توسط بازارساز، نگرانی ها از کاهش شدید دلار در صورت توافق کاهش یافت و معامله گران درهم که پایان سال با رویکرد احتیاطی معامله نمی‌کردند اقدام به معامله کردند. افزایش ۲.۴ درصدی قیمت دلار در بازار متشکل و سنا توسط بانک مرکزی در مقابل نوسان محدود دلار آزاد، از نظر عده‌ای می‌تواند نشان دهنده عزم بازارساز برای تک نرخی کردن ارز باشد که با توجه به افزایش درآمدهای دولت و احتمال توافق در سال جاری فرصت خوبی برای این امر است،

طبق خبرها امروز یکشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۱ وزارت خارجه میزبان انریکه مورا از اتحادیه اروپا برای رفع شکاف های موجود در مذاکرات است. خبرگزاری ها صحبت های روز گذشته امیرعبدللهیان را پیام مثبتی در آستانه سفر مورا به ایران ارزیابی کردند، پس از صحبت های وی نرخ دلار پشت خطی تا ۲۶۲۲۰ تومان کاهش یافت. 

با پیشی گرفتن قیمت دلار متشکل و سنا از دلار هرات، دلار هرات امروز عقب نشینی نداشت و در محدوده ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. 

دلار در بازار آزاد پس از انتشار بخشی از سخنرانی رابرت مالی در دوحه اندکی رشد کرد و به قیمت ۲۶۲۵۰ تومان رسید. 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سخنرانی صبح خود در دوحه گفت توافق با ایران قریب الوقوع نیست. او گفت در صورت توافق، سپاه  ممکن است از لیست سازمان های تروریستی خارج شود ولی همچنان در محدوده تحریم ها باقی می ماند و سایر تحریم های مرتبط با برجام لغو می‌شود.

خرازی در واکنش به سخنان  مالی گفت توافق  قریب الوقوع است و به تصمیمات سیاسی واشنگتن بستگی دارد. 

در ادامه، بازار سخنان رابرت مالی را تایید تلویحی توافق در نظر گرفت و تغییر چندانی نکرد.

قیمت دلار متشکل امروز با کاهش ۹۰ تومانی نسبت به دیروز ۲۵۴۶۲ تومان ثبت شد. نرخ دلار سامانه سنا نیز ۲۵۴۲۰ تومان در تابلوی صرافی ها اعلام شد.

سکه امامی با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز ۱۲ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان در بازار رد و بدل شد. حباب سکه امامی به دلیل افزایش تقاضای آخر سال و انتظارات افزایشی رایج در پایان سال قبل به ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود ولی هم اکنون ۲۰۹ هزار تومان است.