به گزارش اکوایران، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روز چهارشنبه در حدود 0.3 درصد افزایش یافت تا قیمت فلز زرد به محدوده 1820 دلاری برسد. از ابتدای هفته تاکنون ارزش طلا در حدود 0.4 درصد افزایش یافته است. طلا چهار هفته متوالی است که روندی نزولی داشته است و از محدوده مرز 2 هزار دلاری به محدوده کنونی سقوط کرده است. روز چهارشنبه یکی از دلایل رشد نسبی قیمت طلا کاهش در ارزش نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا بود که اجازه داد طلا پس از روند نزولی شدید نفسی تازه کند.

پس از اینکه امار املاک و مستغلات آمریکا ضعیف تر از حد انتظار منتشر شد، نگرانی ها مجددا درباره کاهش سرعت رشد اقتصادی افزایش پیدا کرد و همین موضوع سبب ریزش نرخ سود اوراق خزانه داری شد. یکی دیگر از دلایل رشد طلا کاهش شاخص بازارهای سهام نیز بود، که تقاضا در بازار طلا را افزایش داد.

روز سه شنبه جرومی پاول رییس فدرال رزرو در سخنانی اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را تا آنجایی که برای مبارزه با تورم کنونی لازم باشد افزایش خواهد دادو این سخنان می تواند سیگنال مهمی برای بازارها از جمله بازار طلا باشد به این معنی که فدرال رزرو قصد اعمال سیاست های انقباضی تهاجمی را دارد. این موضوع به خوبی نشان می دهد طلا روزهای پرفشاری را پیش رو خواهد داشت.

در صورتی که عوامل ژئوپلیتیکی مانند جنگ روسیه پشت طلا را خالی کنند، رشد اقتصادی وضعیت خوبی داشته باشد و فدرال رزرو نیز به وعده های اتقباضی خود عمل کند، می توان گفت طلا در حال ورود به تونل وحشت است.