به‌طوری‌که برای پاسخ به نیازها و درخواست‌های نسل جدید و شناخت بهتر صاحبان کسب‌وکار سنتی از آینده بایستی به نوآوری ورود پیدا کرد. شرایط سال‌های اخیر سبب شده است که تمامی کسب‌وکارها به این نتیجه برسند که برای بقا خود راهی جز استفاده از نوآوری، آینده‌پژوهی و بررسی رقبا ندارند.

حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با «اکوایران» به اهمیت نوآوری در کسب‌وکارها اشاره کرد و گفت: در گذشته از شعار «روابط خود را با رقبای فعلی خود برنامه‌ریزی کن» برای پیشبرد اهداف کسب‌وکارها استفاده می‌شد که در حال حاضر دیگر این شعار کاربردی ندارد. چرا که شرکت‌ها باید تصویر شفاف و درستی از رقبای آتی خود داشته باشند. همان‌طور که مدیرعامل بنز می‌گوید رقیب آتی شرکت من دیگر بی‌ام‌دبلیو و آئودی نیست بلکه گوگل است؛ بنابراین برای داشتن تصویر درست از رقبای آتی گریزی نیست که به سمت نوآوری حرکت کنیم.  

وی تاکید کرد: بسیار مهم است که مجموعه‌های فعال و باسابقه در اقتصاد ایران با مجموعه‌هایی تازه‌تأسیس اما پرچم‌دار آتی آشنا و هم ادبیات شوند. اما در حاضر نوعی فضای خالی در میان کسب و کارهای سنتی و مدرن وجود دارد که افراد با سابقه و سرمایه گذار با استارتاپ ها آشنایی کافی ندارند.

اسلامی تصریح کرد: این همدلی و هم زبانی تنها زمانی محقق می‌شود که مجموعه‌هایی همچون دنیای اقتصاد که هم با ادبیات اقتصاد و هم به اتفاقات اقتصادی کشور آگاه هستند؛ ورود پیدا کنند. بدین ترتیب این مجموعه می‌تواند به‌وسیله مرکز نوآوری دنیای اقتصاد که تصویر درستی از آینده کشور، فضای اکوسیستم و دانش‌بنیان‌ها دارد به‌خوبی نقش راهبران اصلی را داشته باشد.

او ضمن اشاره به راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد گفت: هر رسانه‌ای نمی‌تواند با ایجاد خانه خلاق و نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال تأثیرگذار باشد اما رسانه‌ای همچون دنیای اقتصاد که سال‌ها در جریان اصلی اقتصاد کشور منشأ اثر و ثمر بوده است می تواند با همکاری سایر شرکت‌های خصوصی نوآوری این امکان را ایجاد کند و در جهت رشد اقتصاد دیجیتال گام نوینی بردارد.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در پایان عنوان کرد: بنابراین ما معتقد هستیم دنیای اقتصاد به‌خوبی می‌تواند با ایجاد نوعی هم زبانی بین دو اکوسیستم، سبب اطمینان‌بخشی، نزدیکی و همکاری‌های بیشتر آن‌ها شود و نقش پلی را میان پرچمداران فعلی اقتصاد ایران و پرچم‌داران آتی اقتصاد دیجیتال داشته باشد.