به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ در حال حاضر بیت کوین با نرخ حدود 24150 دلار معامله می شود که نسبت به روز گذشته بیش از 2 درصد کاهش قیمت داشته. بازدهی هفتگی بیت کوین هم در آستانه ورود به محدوده منفی است.

صبح امروز قیمت بیت کوین به 25135 دلار هم رسید که پس از آن فشار فروش به شدت زیاد شد و کاهش قیمت را رقم زد. در حال حاضر بیت کوین نسبت به صبح امروز حدود هزار دلار کاهش قیمت داشته است.

ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته 30 میلیارد دلار و ارزش بازار آن 459 میلیارد دلار است.

شاخص ترس‌و‌‌طمع بیت کوین برای اولین بار در ۱۷ هفته گذشته به ناحیه «خنثی» رسید.

شاخص ترس و طمع بیت کوین که احساسات سرمایه گذاران نسبت به وضعیت بازار را می سنجد، اخیرا پس از 4 ماه بالاخره به محدوده خنثی رسیده که نشان می دهد ترس موجود در بازار از بین رفته است.

با از بین رفتن حس ترس در بازار، مجددا اهداف قیمتی بسیار بالایی برای بیت کوین مطرح می شود که یکی از آن ها را آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق روابط عمومی کاخ سفید و بنیان گذار شرکت اسکای بریج کپیتال مطرح کرده است. او گفته که انتظار دارد قیمت بیت کوین طی 6 سال آینده به 300 هزار دلار برسد.

اتریوم 5 درصد افت کرد

افت امروز اتریوم بیشتر از میزان افت بیت کوین است. بزرگ ترین آلت کوین بازار حدود 5 درصد کاهش قیمت داشته و از رقم 2000 دلار به حدود 1900 دلار رسیده است.

البته بازدهی هفتگی اتریوم همچنان مثبت 7 درصد است. ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته 19 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 232 میلیارد دلار است.

فقط «لئو» و «شیبا» مثبت هستند

امروز از آن روزهایی است که اکثر نمادها افت کرده اند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، تنها لئو و شیبا اینو رشد 5 و 2 درصدی داشته اند و مابقی آلت کوین ها با کاهش قیمت مواجه بوده اند.

یونی سواپ با سقوط 9 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته. کوانت، تتا نتورک، تزول، بیت کوین کش و EOS هم نمادهایی هستند که بیش از 7 درصد از قیمت آن ها کم شده است.

تعداد زیادی از نمادها هم افت های 6 و 5 درصدی داشته اند که این نشان می دهد اکثریت بازار دچار افت هستند.

افت 3 درصدی ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز بیش از 3 درصد کاهش یافته و به رقم 1.15 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات 38 درصد رشد کرده و رقم 76 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای 6 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 68 میلیارد دلار بوده است.

دامیننس بیت کوین هم که نسبت ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزها را نشان می دهد، امروز دوباره به بالای 40 درصد بازگشت.