به گزارش اکوایران، در حالی طلا روز چهارشنبه در حوالی سطح 1750 دلاری نوسان داشت که بیشتر نگاه ها به نشست جکسون هول و سخنرانی جرومی پاول در میان مقامات بانک های مرکزی از سرتاسر جهان است. سیگنال های رییس فدرال رزرو درباره سرعت و شدت افزایش نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی نکته ای حیاتی برای بازارهای جهانی از جمله طلا است.

شاخص دلار پس از اینکه به قله 109.1 واحدی رسید روزی که گذشت در حوالی مرز 108.6 واحدی نوسان داشت. دلار قدرتمند همواره جذابیت طلا را کمتر می کند.

به طور کلی فضای بازار طلا در روزی که گذشت فضای انتظار بود. انتظار برای نشست مهم در روز جمعه و مشخص تر شدن ادامه مسیر سیاستی فدرال رزرو و نحوه افزایش نرخ بهره.

دلار همچنان با ارزش‌تر از یورو

در حالی سه روز پیش اتفاق تاریخی رخ داد و پس از سال‌ها ارزش دلار بیشتر از یورو شد، بنظر می رسد حداقل در کوتاه مدت این روند شاید ادامه داشته باشد. شاخص دلار همچنان تحت حمایت سیگنال های انقباضی مقامات فدرال رزرو چشم اندازی صعودی دارد. نیل کشکاری رییس فدرال رزرو مینیاپولیس روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که این موضوع که فدرال رزرو باید سیاست های انقباضی خود را ادامه دهد بسیار واضح است.

البته شاید بیشتر بازارها در انتظار صحبت های جرومی پاول بمانند تا قضیه شفاف تر شود. این در حالی است که شاخص های اقتصادی اروپا وضعیت مناسبی را نشان نمی دهد و خطر افزایش قیمت انرژی نیز بسیاری از کشورهای این حوزه را تهدید می کند.

آخرین باری که ارزش دلار بالاتر از یورو بود به ماه دسامبر سال 2002 میلادی یعنی حدودا 20 سال پیش باز میگردد.