به گزارش اکوایران، تحلیل‌گران پیش‌بینی می کنند ریسک سقوط به کانال 1600 دلاری نیز طلا را تهدید می کند. طلا در حالی دومین هفته نزولی پیاپی را رقم زده است که کار خود را در هفته ای که گذشت در قیمت 1738 دلاری به پایان رساند.

خبر بد این است که فدرال رزرو چرخش سیاستی در ماه های آینده نخواهد داشت و نرخ بهره هدف برای مدت طولانی صعودی خواهد بود؛ این سیگنال مهم نشست جکسون هول برای بازارها بود. پاول گفت برای بازیابی کنترل قیمت ها نیاز به سیاست انقباضی برای مدتی خواهد بود؛ موضوعی که برای خانوارهای آمریکایی نامطلوب خواهد بود و رشد اقتصادی را نیز تهدید خواهد کرد.

البته پاول مستقیما به این موضوع اشاره نکرد که که در نشست ماه سپتامبر بانک مرکزی آیا مانند دو نشست قبلی نرخ بهره 75 صدم درصد افزایش خواهد یافت یا خیر و مقدار افزایش نرخ بهره را به داده های کلان اقتصادی که در سه هفته آینده منتشر خواهد شد مربوط دانست.

البته پاول در صحبت های خود گفت که یک افزایش نامعمول نرخ بهره در نشست آینده نیز محتمل است.

در حقیقت فدرال رزرو به دنبال واکنش قاطع و محکم در برابر تورم است تا اشتباهات گذشته این نهاد در در دهه 80 میلادی دیگر تکرار نشود.

با توجه به این اوضاع چشم احتمالا چشم انداز صعودی در برابر طلا وجود ندارد، و احتمال ریزش قیمت فلز زرد به زیر مرز 1700 دلار محتمل است. تحلیل گران تکنیکال مرز 1690 دلاری را حمایت محکم طلا معرفی کردند و پیش بینی می کنند اگر طلا این از این مقاومت پایین تر رود سقوط تا قیمت 1600 دلاری نامحتمل نخواهد بود.