به گزارش اکوایران، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام شرکت نوش مازندران در بازار دوم بورس تهران با ورود پول حقیقی همراه بود. این نماد جزء پرتراکنش ترین سهم های بازار بود و تا ساعت 12 روز چهارشنبه نهم شهریور ماه 2.06 درصد رشد قیمت معاملاتی داشت. غنوش مازندران که از برگزاری مجمع آن مدت زیادی نمی گذرد در روز های اخیر گزارش عملکرد ماهانه خود را در سامانه کدال منتشر کرد که نشان دهنده عملکرد متناسب این شرکت مواد غذایی در سال جاری بود.

بازدهی قیمتی غنوش نیز از ابتدای سال تا انتهای مرداد ماه 40 درصد بوده است و با وجود شروع اصلاح قیمتی این نماد در تیر ماه و ادامه این روند در مردادماه با انتشار اخبار برجامی، روند اصلاحی غنوش تعدیل شده و این نماد درگیر حمایت های اخبار احیای برجام شده است. این سهم که یکی از نماد های ریالی بازار محسوب می شود در دو هفته اخیر رشد خوبی داشته و شهریور ماه را با عملکرد قیمتی مناسبی آغاز کرده است.

فروش ماهانه شرکت نوش مازندران

شرکت نوش مازندران در سال جاری توانسته است 17.2 میلیارد فروش داشته باشد که با توجه به فروش 13.5 میلیارد تومانی 5 ماهه سال 1400 رشد فروش 27 درصدی را تجربه کرده است. روند فروش غنوش در سال قبل متناسب نبوده است و این شرکت در بعضی از ماه ها فروش داخلی خود را پایین آورده است تا محصولات خود را برای صادرات جمع آوری کند. در سال جاری روند فروش غنوش تعدیل شده است و در فروش ماهانه این شرکت شاهد یک روند معمول هستیم.

فروش ماهانه غنوش06.09

بازدهی قیمتی غنوش از ابتدای سال 1401

نماد غنوش در بازار دوم بورس تهران معامله می شود. این نماد در 5 ماهه سال جاری توانسته است 40 درصد رشد قیمت داشته باشد که به نسبت سایر نماد های گروه محصولات غذایی بورس تهران عملکرد مناسبی را به ثبت رسانده است. روند رشد قیمتی سهم غنوش از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز شد و این روند در اردیبهشت ماه شیب بیشتری به خود گرفت به طوری که بازدهی اردیبهشت ماه برای این نماد نزدیک به 45 درصد بوده است. در روز دهم خرداد ماه روند صعودی غنوش شکسته شد اما در روز 17 خرداد با حمایت حقوقی ها به روند صعودی بازگشت. این روند نیز در انتهای خرداد ماه شکست و سهام غنوش را برای تیر ماه وارد یک کانال نزولی کرد. در روز های اواسط مرداد ماه که اخبار احیای برجام به کمک سهام های ریالی بازار آمد، سهام غنوش نیز حمایت شد و یک کانال صعودی دیگر را در این روز ها شکل داده است.

بازدهی غنوش06.09