به گزارش اکوایران، در حالی که اندکی امیدواری ها نسبت به صعود قیمت طلا افزایش پیدا کرده است اما تحلیل گران هشدا می دهند که برای به تحقق پیوستن این امیدواری داده های اقتصادی که هفته آینده منتشر خواهد شد باید بسیار ضعیف تر از حد انتظار باشند.

مهم‌ترین گزارشی که بازارها هفته آینده بر روی آن متمرکز خواهند بود داده‌های تورم آمریکاست. روز سه شنبه شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده منتشر خواهد شد و همچنین انتظارات تورمی اولیه توسط دانشگاه میشیگان نیز اعلام می شود. همچنین هفته آینده داده های خرده فروشی آمریکا نیز منتشر خواهد شد که معیاری مناسب درباره واکنش مصرف کنندگان آمریکایی به اقدامات تهاجمی فدرال رزرو خواهد بود.

در حقیقت داده های ضعیف اقتصادی می تواند بر ارزش دلار، که روندی صعودی دارد، فشار نزولی وارد کند و این موضوع می تواند به سود طلا تمام شود.

در حقیقت تحلیل گران عنوان می کنند که اگر گزارش تورم نشان دهد که سرعت رشد قیمت در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کاهش یافته است، این موضوع بازارها را امیدوار خواهد کرد که نرخ بهره در نهایت به بالای 4 درصد نخواهد رسید. موضوعی که می تواند اندکی فشارها را از روی بازارها از جمله بازار طلا بردارد.

البته این موضوع نیز دارای اهمیت است که داده ها باید تغییر قابل توجهی داشته باشند و اگر به عنوان مثال تورم اندکی کاهش پیدا کند بعید است که انتظارات نسبت به اقدام بعدی فدرال رزرو تغییر کند. در حال حاضر بازارها شانس افزایش 75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر را در حدود 90 درصد می دانند.

در نهایت اگر داده های اقتصادی به ویژه تورم فجهت حرکتی فدرال رزرو را تغییر ندهد احتمال اینکه طلا کف 1700 دلاری از دست بدهد بسیار بالا خواهد بود.