به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، امروز بیت کوین حدود نیم درصد مثبت است و در قیمت حدود 19900 دلار معامله می شود. بیت کوین ظهر امروز توانست نفوذی ناموفق به کانال 20 هزار دلار داشته باشد اما پس از گذشت ساعتی مجددا وارد کانال 19000 دلار شد. رشد محدود امروز، فعالان بازار را تا حدودی امیدوار کرده که قیمت ممکن است یک رشد چند روزه داشته باشد.

البته برای رشد مجدد بیت کوین، ابتدا تثبیت بالای نرخ 20 هزار دلار الزامی است و پس از آن می توان به اهداف قیمتی بالای 22 هزار دلار هم فکر کرد.

بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 23 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن 384 میلیارد دلار است.

اتریوم متحول نشد!

اتریوم هم امروز حدود نیم درصد رشد قیمت داشته و هم اکنون در حدود قیمت 1430 دلار معامله می شود. اتریوم طی شبانه روز گذشته کمتر از 10 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن 178 میلیارد دلار است.

اتریوم با وجود راه اندازی موفقیت آمیز هارد فورک مرج، تاثیر مثبتی از این رویداد نگرفته و در مقیاس هفتگی افت 18 درصدی دارد.

تحلیلگران تکنیکال معتقدند اتریوم می تواند تا نرخ 1350 دلار افت کند و در حال حاضر محدوده مقاومتی مهم آن در حوالی نرخ 1500 دلار است.

افت 30 درصدی ترا کلاسیک در یک هفته

با وجود رشد محدود بیت کوین و اتریوم، امروز سایر نمادها وضعیت خوبی دارند. اکثریت بازار امروز مثبت است و در فهرست 50 ارز برتر بازار تعداد کمی از نمادها افت قیمت داشته اند.

بیشترین افت قیمت برای ترا کلاسیک است که 4 درصد کاهش قیمت داشته و اتم نیز حدودا همین میزان افت کرده است. مونرو با افت 2 درصدی در رده سوم بیشترین افت روزانه قرار دارد و اتریوم کلاسیک و پولکادات با افت کمتر از 2 درصد، دیگر نمادهای منفی هستند.

مابقی آلت کوین ها امروز مثبت هستند. ایپ کوین با رشد 15 درصدی وضعیت بسیار خوبی دارد و بالاترین بازدهی روزانه را ثبت کرده است. چیلیز هم با رشد 14 درصدی، خریداران دیروز را سورپرایز کرده است. ریپل و استلار هم به ترتیب 9 و 8 درصد رشد کرده اند.

در مقیاس هفتگی اما وضعیت چندان خوب نیست و اکثر آلت کوین ها افت قیمت داشته اند. ترا کلاسیک با افت 30 درصدی بیشترین زیان را به خریداران هفته گذشته رسانده است. اتریوم و EOS نیز با افت 18 درصدی، در رده بعدی بیشترین افت هفتگی قرار دارند.

اما چیلیز با رشد 13 درصدی در یک هفته، بالاترین بازدهی را داده است. ریپل هم طی این مدت 7 درصد رشد کرده و مابقی آلت کوین هایی که در مقیاس هفتگی بازدهی مثبت داده اند، رشد کمتر از 3 درصد را ثبت کرده اند.