به گزارش اکوایران در حالی که برخی از تحلیل گران پیش بینی می کردند که روند طلا در کوتاه مدت تا حدی صعودی شود، اما در درجه اول اجماع بالایی میان تحلیل گران و معامله گران وجود نداشت و از سوی دیگر نیز پیش بینی نمیشد طلا به این شدت رشد قیمت داشته باشد.

پس از اینکه طلا هفته گذشته را در میانه کانال 1600 دلاری به پایان برده بود شاید خوشبین ترین معامله گر در بازار هم پیش‌بینی نمیکرد با گذشت فقط دو روز معاملاتی قیمت طلا به 1720 دلار برسد. روز دوشنبه طلا به دلیل افزایش زمزمه رکود اقتصادی و بحران مالی در اروپا 2.5 درصد رشد قیمت داشت که میزان قابل توجهی به شمار می رود.

در معاملات امروز نیز طلا بیش از یک درصد رشد قیمت داشت و فعلا جای پای خود را در کانال 1700 دلار محکم کند. تحلیل های امروز حکایت از آن داشت که بازار نسبت به کاهش شدت تهاجمی بودن سیاست های فدرال رزرو امیدوار شده است. همانطور که پیش بینی نیز می شد دلار روندی معکوس داشت و برای دومین روز معاملاتی پیاپی نزولی بود تا شاخص دلار وارد کانال 110 واحدی شود.

با امیدواری بازارها نسبت به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت نقره در روز گذشته نزدیک به 10 درصد رشد قیمت داشت که بهترین عملکرد روزانه نقره از سال 2008 تاکنون است.

روز جمعه در حالی که داده های بازار کار آمریکا منتشر می شود، کارشناسان بر این باورند که اگر آمار ضعیف تر از حد انتظار باشد طلا می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.