به گزارش اکوایران، یک عامل مهم در بازارها گزارش قدرتمند بازار کار آمریکا است که از دید بازارها پشت گرمی محکمی برای فدرال رزرو در ادامه مبارزه اش با تورم بالا در آمریکا است. در حالی این گزارش در روز جمعه منتشر شد که بر اساس آن هم تعداد کارکنان اضافه شده به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بیش از پیش بینی ها بوده است و هم نرخ بیکاری این کشور پایین تر از پیش بینی اقتصاددانان بود.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که طلا در ادامه نیز تحت فشار نزولی شدید دلار آمریکا باقی خواهد ماند. دلاری که اکنون در یکی از بالاترین ارزش های خود در بیست سال اخیر قرار دارد.

با انتشار گزارش بازار کار در حال حاضر بیش از 81 درصد در بازارها پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در جلسه بعدی اش نیز مجددا نرخ بهره هدف را 75 صدم درصد افزایش دهد. با اینکه طلا در هفته اخیر افزایشی بوده است اما به به اعتقاد برخی از تحلیل گران نتوانسته تکانه لازم برای ادامه مسیر صعودی را جذب خود کند.

در نظرسنجی سایت کیتکو نیز معامله گران نسبت به تحلیل گران نسبت به ادامه روند صعودی خوشبین‌تر هستند. در بخش وال استریت این نظرسنجی که از تحلیل گران بازار به عمل می آید فقط 26 درصد طلا را در هفته آتی صعودی ارزیابی می کنند در حالی که 58 درصد اعتقاد دارند طلا به مسیر نزولی خود بازمی گردد.

این در حالی است که مین استریتی ها که معامله گران خرد در بازار هستند خوشبین تر هستند و 57 درصد از آنها هفته آتی را صعودی پیش بینی میکنند و 28 درصد باور دارند که قیمت طلا نزولی خواهد شد.