به گزارش اکوایران، پیشروی قیمتی طلا بیشتر به دلیل عقب نشینی مقطعی شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا رقم خورد. این در حالی است که تحلیل گران فضای کلی بازار را در حالت انتظار می دانند؛ انتظار برای شفاف تر شدن ادامه مسیر سیاستی فدرال رزرو در جلسات بعدی.

طلا در روز دوشنبه بیش از 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داد ولی امروز توانست اندکی از این کاهش را جبران کند. موضوعی که تحلیل گران آن را نشانه ای بر وجود قدرت در بازار می دانند. عامل اصلی ریزش قیمتی روز دوشنبه رشد بیشتر از انتظار فعالیت های اقتصادی در آمریکا بود که بازار را از ادامه روند تهاجمی فدرال رزرو ترسانده بود. طلا با افزایش نرخ بهره هدف بانک مرکزی روندی نزولی می گیرد.

همچنین بازار کم کم در حال نزدیک شدن به جلسه ماه دسامبر است. جلسه ای که در آن بیش از تمام جلسات ماه های پیش بازارها انتظار دارند که بانک مرکزی گام افزایش نرخ بهره خود را کوچک تر کند. با این وجود هنوز شک و تردیدهایی درباره تصمیم مقامات فدرال رزرو وجود دارد.

مهم ترین عاملی نیز که ادامه روند قیمتی طلا را مشخص می کند قطعا تصمیم فدرال رزرو در این جلسه برای نرخ بهره است. جلسه فدرال رزرو در روزهای سیزدهم و چهاردهم ماه دسامبر برگزار خواهد شد.

همچنین در روز سه شنبه قیمت بیت کوین مانند روزهای پیش نوسان چندانی نداشت و در حوالی مرز 17 هزار دلار نوسان کرد. بیت کوین بیش از یک هفته است که میان کانال های 16 و 17 هزار دلاری دست به دست می شود.

اتریوم نیز روز کم نوسانی را سپری کرد و قیمت 1260 دلار را به ثبت رساند. اتریوم نیز بیش از یک هفته است در کانال 1260 دلاری گیر افتاده است. تحلیل گران بر این باورند که هنوز فضای ترس بر بازار حکمفرما است.