به گزارش اکوایران، در حالی قیمت طلا امروز نزولی بود که سرمایه گذاران در انتظار گزارش تورم آمریکا در ماه نوامبر و همچنین نشست فدرال رزرو در هفته جاری هستند. در حالی که بازارها در حال حاضر در موقعیت انتظار و انفعال قرار دارند تحلیل گران پیش بینی می کنند روزهای پر اتفاق آینده می تواند روزهای پرنوسانی برای اغلب بازارها از جمله فدرال رزرو باشد.

در حال حاضر بازارها انتظار دارند تا فدرال رزرو در آخرین نشست سال 2023 میلادی نرخ بهره را به میزان نیم درصد افزایش دهد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا در اقدامی که در دهه های اخیر بی سابقه بوده است، چهار بار متوالی برای مبارزه با تورم دست به افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره زد.

همچنین بانک مرکزی اتحادیه اروپا و بانک مرکزی انگلیس نیز این هفته تصمیم جدید سیاست پولی خود را خواهند گرفت. داده های تورم تولیدکننده آمریکا در روز جمعه منتشر شد و این شاخص کمی بیشتر از انتظارات بود؛ موضوعی که نشان می دهد که فدرال رزرو باید نرخ بهره را برای مدت بیشتری در سطوح بالا نگه دارد. وزیر خزانه داری آمریکا جنت یلن، البته پیش بینی کرد که نرخ تورم آمریکا در سال 2023 به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین قیمت بیت کوین نیز روز دوشنبه نزدیک به 1.3 درصد ریزش داشت و قیمت مجددا به سمت مرز 1700 دلاری بازگشت. بیت کوین در روزی که گذشت نوسان قیمتی نزدیک به 300 دلاری داشت. بیت کوین در ده روز اخیر در حوالی همین محدوده قیمتی نوسان داشته است.

همچنین اتریوم نیز نزدیک به 1.5 درصد کاهش قیمت را به ثبت رساند و در محدوده قیمتی 1250 دلار کار خود را به پایان برد. محدوده نوسان قیمتی اتریوم نیز نزدیک به 35 دلار بود. بیت کوین و دیگر کریپتوها نیز مانند بسیاری از بازارها در انتظار گزارش تورم آمریکا و تعیین تکلیف درباره ادامه سیاست های پولی فدرال رزرو هستند.