به گزارش اکوایران، مهم ترین عاملی که سبب شد تا طلا نتواند مرز 1800 دلاری را حفظ کند سیگنال های انقباضی فدرال رزرو بود. حال بیشتر تحلیل گران هشدار می دهند که امکان دارد در هفته های پایانی سال 2023 روزهای نوسانی را تجربه کند.

مهم‌ترین خبری که این روزها بازارها در حال هضم آن هستند پیام تهاجمی فدرال رزرو مبنی بر بالاتر بود نرخ بهره نهایی از مرز 5 درصد است. در حال حاضر بازارها پیش بینی می کنند که نهایتا نرخ بهره تا سطح 5.1 درصدی افزایش پیدا کند و همچنین به این نکته نیز توجه دارند که پاول در سخنان خود تایید کرد که نرخ بهره برای مدتی نیز در آن محدوده باقی خواهد ماند. با اینکه نرخ تورم آمریکا روند نزولی خود را آغاز کرده است اما فدرال رزرو از ارسال هر گونه سیگنالی مبنی بر تغییر جهت یا توقف سیاست انقباضی خود خودداری کرد.

قسمت غافلگیرکننده ماجرا آن بود که پاول، رییس فدرال رزرو تایید کرد که پس از افزایش 425 واحدی نرخ بهره در ماه های اخیر هنوز هم این افزایش ها کافی نیست. تحلیل گران تاکید می کنند که از این به بعد موضوع اصلی آن است که فدرال رزرو با چه سرعتی به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

رمزارزها نیز که منتظر یک کاتالیزور جدید برای شروع یک حرکت صعودی بودند فعلا با این سیگنال ها از جای خود تکان نخوردند. در روزی که گذشت قیمت بیت کوین رشد خفیف 0.36 درصدی را به ثبت رساند تا همچنان در محدوده دو هفته اخیر یعنی سطح قیمتی 16 هزار و 750 دلار باقی بماند. بزرگ ترین رمزارز جهان از ابتدای ماه دسامبر تاکنون بیش از 2.4 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این در حالی است که بیت کوین در ماه سیاه نوامبر بیش از 16 درصد افت قیمت داشت.