به گزارش اکوایران، طلا در هفته ای که گذشت به خوبی در بالای مرز 1900 دلار جایگاه خود را حفظ کرد و سقف 9 ماهه قیمتی خود را جابه جا کرد. با این وجود هستند کارشناسانی که اصلاح قیمتی طلا را دور از ذهن نمی دانند. رالی صعودی پرشیب طلا سبب شده است که برخی تحلیل گران درباره ادامه صعود قیمتی طلا شک و تردید داشته باشند.

برخی از تحلیل گران بر این باورند که تا نشست یک فوریه فدرال رزرو احتمال دارد طلا در همین محدوده قیمتی کنونی نوسان داشته باشد. مقاومت اصلی طلا مرز 2 هزار دلاری است اما عبور از مرز 1950 دلار نیز می تواند برای فلز زرد سخت باشد.

با این وجود چشم انداز قیمتی بلند مدت طلا در سال جاری میلادی بسیار صعودی است و بسیاری رسیدن قیمت به مرز 2 هزار دلاری را بسیار محتمل می دانند. در حقیقت اختلاف ها بر سر روند قیمتی طلا در بازه کوتاه مدت است. در کوتاه مدت اگر موج فروشی در بازار آغاز شود مرز 1900 دلار هنوز خط حمایتی مسحکمی برای طلا نیست.

همچنین در روزی که گذشت قیمت بیت کوین که در برای لحظاتی تا نزدیکی مرز 23 هزار و 100 دلاری بالا رفته بود، مجددا به کانال پایین تر بازگشت. بیت کوین سومین هفته صعودی خود را در هفته ای که گذشت رقم زد و این بار بیش از 8.6 درصد طی هفت روز افزایش قیمت داشت.

اتریوم نیز امروز نوسان قیمتی خاصی نداشت و در میان کانال 1600 دلاری در حال نوسان بود. اتریوم نیز سومین هفته صعودی خود را رقم زد و این بار نزدیک به 5 درصد افزایش قیمت داشت. اتریوم از ابتدای سال بیش از 36 درصد افزایش قیمت داشته است.