به گزارش اکوایران، رشد محدود شاخص دلار آمریکا و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا در روزی که گذشت مانع از رشد قیمت طلا و عبور از مرز 1950 دلار شدند. همچنین خبری نگران کننده در بازارها پیچید مبنی بر اینکه یک پژوهش توسط  S&P Global نشان می دهد که برای اولین بار از بهار سال پیش فشار قیمتی در آمریکا افزایش یافته است.

در حالی این اتفاق افتاده است که روند تورم در ماه های گذشته نزولی بوده است و امید بازارها درباره مهار تورم بسیار بالا رفته بود. البته باید شواهد بیشتری در این زمینه به دست بیاید تا مشخص شود اقدامات شدید انقباضی توسط فدرال رزرو در سال گذشته تا چه حد توانسته است بر تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان مهار بزند.

با این وجود هنوز هم فضای انتظاراتی بازارها درباره سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا تغییر خاصی نکرده است و بیش از 98 درصد معامله گران انتظار افزایشی 25 درصدی نرخ بهره را دارند. همین دلیل نیز سبب شده است تا طلا با قدرت در بالای مرز 1900 دلار تاب بیاورد.

بیت کوین نیز در روزی که گذشت نوسان قیمتی زیادی نداشت و بعد از یک رفت و برگشت از کانال 23 هزار دلاری در آخرین ساعات روز در محدوده قیمتی 22 هزار و 900 دلار نوسان داشت. قیمت بیت کوین چند روزی است که پس از رالی صعودی خود در حال درجا زدن در کانال های قیمتی کنونی خود است. با این وجود پادشاه رمزارزها از ابتدای سال جاری میلادی بسیار فراتر از انتظارها عمل کرده است و امیدها به احیای کامل بازار رمزارزها را افزایش داده است.