به گزارش اکوایران، عربستان سعودی از طریق انتصابات سطح بالای اخیر، رهبری ارشد نظامی خود را به طور قابل توجهی بازآرایی کرده است، که نشان دهنده تعهد خانواده سلطنتی به اصلاح نیروهای مسلح پادشاهی در راستای چشم انداز 2030 است. این اقدام با هدف افزایش کارایی نظامی، رسیدگی به چالش‌های طولانی مدت و کمک به نیروهای مسلح برای جبران عقب‌ماندگی از رقبای پیشرفته‌تر منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

در 29 آگوست، آژانس مطبوعاتی عربستان سعودی (SPA) مجموعه‌ای از احکام سلطنتی را اعلام کرد و سران برخی از ارشدترین مناصب نظامی پادشاهی را جایگزین و رهبران جدیدی را منصوب کرد. این دستورات سلطنتی، سرلشکر محمد بن عبدالرحمن بن حامد الغریبی را به عنوان رئیس ستاد نیروی دریایی سلطنتی سعودی (RSNF) منصوب کردند، در حالی که سرلشکر فهد بن حمد بن عبدالعزیز السلمان و فهد بن سعود بن ذویهر الجهنی به ترتیب به عنوان فرمانده نیروهای مشترک و رئیس ستاد نیروهای زمینی سلطنتی عربستان (RSLF) منصوب شدند. همه منصوب شدگان به درجه سپهبدی ارتقا یافتند، که به وضوح بر مسئولیت‌های مهمی که اکنون به آن‌ها سپرده شده است تأکید می‌کند.

شاهزاده خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، تاکید کرد که اخراج برخی از فرماندهان ارشد نظامی نباید به عنوان یک اقدام تنبیهی دیده شود، بلکه بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای پرورش نسل جدیدی از افسران جوان فوق ماهر است که ظاهراً در جنگ با حوثی‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. نقش‌های جدیدی نیز برای افسران برکنار شده تعیین شده است تا از انتقال آرام اطمینان حاصل شود.

آندریاس کریگ، دانشیار کالج کینگ لندن، به المانیتور گفت: «این سومین تغییر از این نوع در رهبری نظامی عربستان در دوران محمد بن سلمان (ولیعهد) است. اهمیت این دور در این است که تغییرات قابل توجه بوده‌اند.»

مشروح کامل این گزارش را این‌جا بخوانید.