به گزارش اکوایران به نقل از ایلنا؛‌ عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی، در اظهارات خود در خصوص رفع فیلترینگ و اهمیت این موضوع برای دولت توضیحاتی ارائه کرد.

او تأکید کرد که صحبت‌هایش به‌درستی منعکس نشده و مقصودش از این اظهارات چیزی غیر از آنچه که گفته شده، بوده است.

همتی با بیان اینکه نظر شخصی‌اش این است که فیلترینگ هیچ اثر مثبتی نداشته است، افزود: «فیلترینگ فقط باعث محدودیت و کندی در فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی شده است.» او همچنین تصریح کرد که طبیعی است که حل این مسأله باید در اولویت قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در ادامه خاطرنشان کرد که این موضوع فراتر از وظایف اوست و به عنوان وزیر اقتصاد، تنها نظرش را بیان کرده است. او امیدوار است که مسئولین مربوطه اقدامات لازم را برای پیگیری و حل این مشکل انجام دهند.

مدتی پیش «عبدالناصر همتی» در نشست‌ هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های جمعی در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شده بود اظهار کرده بود: رفع فیلترینگ یکی از اولویت های دولت است و باید هر چه سریعتر درخصوص آن تصمیم‌گیری کنیم، همچنین رجیستری تلفن‌همراه مساله‌ای است که نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد و باید مردم بتوانند به بهترین و جدیدترین گوشی های تلفن همراه دسترسی داشته باشند.