فایننشال تایمز : بریتانیا تعرفه ها را برای کالاهای آمریکایی کاهش خواهد داد

دولت بریتانیا برنامه هایی برای بعد از جدا شدن کامل از اتحادیه اروپا دارد که از جمله مهمترین های آن حذف یا کاهش تعرفه های تجاری برای کالاهای آمریکایی است.

بعد از انتخاب آقای بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا امیدهای تازه ای در بریتانیا برای شکل گیری روابط تجاری عمیق تر با آمریکا ایجاد شده و دولت آقای بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به شدت پیگیر بستن قراردادهای تجارت آزاد با ایالات متحده میباشد که مستقل از اتحادیه اروپا و قوانین سخت گیرانه تجاری اش منجر به تسهیل تجارت با آمریکا بشود.

مسائل حقوقی هنوز بین بریتانیا و اتحادیه اروپا حل نشده و معلوم نیست که بریتانیا بتواند به صورت یک طرفه تصمیمی بگیرد  و از طرف دیگر آقای بایدن هم به طور خیلی جدی اعلام کرده که تصمیمی برای انجام توافقات جدید تجاری با دنیا ندارد و اول باید خیالش از بابت داخل راحت بشود و بعد از سامان دادن به اوضاع داخلی میشود به توافق تجاری با کشورهای دیگر فکر کرد. ولی اول باید روی خود آمریکا سرمایه گذاری کنیم.

دولت بریتانیا گفته طرح کاهش تعرفه ها به منظور ایجاد انگیزه ای برای رفع موانع تجاریست تا آمریکا و بریتانیا بتوانند وارد فاز جدیدی در تجارت بشوند.  در نهایت باید دید نتایج مذاکرات بریتانیا با اتحادیه اروپا به کجا میرسد و بعد از آن آیا وعده ی کاهش تعرفه ها به اندازه ی کافی برای آمریکایی ها جذاب خواهد بود یا نه.

تایمز بریتانیا : آغاز توزیع واکسن در انگلستان و دریافت دوز بیشتر در هفته های آینده

قبل از رسیدن محموله ی حاوی یک میلیون دوز واکسن فایزر، پزشکان عمومی طی چند روز آینده قرار است که برای واجدین شرایط دریافت واکسن تعیین وقت کنند  بنابراین هزاران بریتانیایی اولین کسانی خواهند بود که در دنیا در برابر ویروس کرونا واکسینه میشوند.  دو محموله از واکسن های فایزر و مادرنا هر کدام به فاصله ی یک هفته قرار است که به بریتانیا وارد شوند که تا قبل از کریسمس مجموعا ۴ میلیون دوز در اختیار ان اچ اس سرویس سلامت همگانی بریتانیا قرار خواهد داد .  ٢٨٠ پزشک عمومی مسئولیت اولویت بندی صف دریافت واکسن را به عهده گرفتند که از طریق تلفنی یا با ارسال نامه به بیماران اطلاع میدهند که واجد شرایط دریافت واکسن در فاز اولیه هستند یا نه . مقامات دولتی اعلام کردن که با رسیدن محموله های جدید واکسن در سال جدید میلادی به مراکز بیشتری اجازه ی ارائه ی خدمات واکسیناسیون داده خواهد شد.

اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط نگهداری واکسن ها انجام شده و با صبر به زودی بریتانیا در برابر ویروس ایمن خواهد شد و ضمنا مقامات دولتی در مورد اثر بخشی واکسن دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترازِنِکا هم تاکید کردند و گفته شده که این واکسن نه فقط مبتلایان حاد بلکه کسانی که به طور خفیف مبتلا شدند را هم ایمن خواهد کرد .