آخرین وضعیت دریافت کننده های یارانه جدید دولت:

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت رفاه درباره آخرین وضعیت دریافت‌کنندگان یارانه کمک معیشتی جدید توضیح داده، حامد شمش گفت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مرحله اول برای دریافت وام یک میلیون تومانی کرونایی شناسایی و لیست آنها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده، بانک مرکزی هم بعد ارسال لیست مبلغ را به حساب افراد ریخته، طبق گفته شمس در مرحله بعد هم یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شناسایی میشوند و کمک هزینه برای آنها واریز میشود. گویا آن ۱۰۰ هزار تومانی هم که قرار بود به حساب ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز بشود در مراحل پایانیست و در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند هر ماه ۱۰۰ هزارتومان به تعداد اعضای خانواده برای سرپرست واریز میشود.

 

تمدید اعتبار کارت های بازرگانی:

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، کارت‌های بازرگانی تا پایان دی‌ماه به صورت خودکار تمدید می‌شود. «حمید زادبوم» رییس سازمان توسعه تجارت نامه‌ای اعلام کرد: کارت‌های بازرگانی تا پایان دی ماه به صورت خودکار تمدید و دارای اعتبار است. در متن این نامه آمده است: با توجه به ابلاغ مصوبات چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، درخواست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ادامه شیوع بیماری کرونا در کشور به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اعتبار کارت‌های بازرگانی که تاریخ انقضای آن‌ها تا ۳۰ آبان ماه است تا پایان دی ماه به صورت خودکار تمدید و دارای اعتبار است.

 

صحبت های مهم رئیس کل بانک مرکزی:

 عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دیشب مهمان برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود و حرف های مهمی در رابطه با خرید واکسن کرونا و وضعیت اقتصاد کشور زد، همتی پیروی حرف های قبلی که درباره مشکلات خرید واکسن زده بود اینبار هم گفت که آمریکا فشار زیادی برای بسته نگه داشتن مسیرهای انتقال ارز ایران وارد کرده و به همین دلیل هم مسیر واریز پول و دریافت واکسن تا اندازه زیادی برای ایران بسته است و حتی به کمک های سازمان بین المللی پول هم نمیتوان خیلی امیدوار بود. همتی در بخش دیگری از حرف هایش به وضعیت نقدینگی اشاره کرده و گفت نرخ رشد نقدینگی در این دولت علیرغم تحریم و فشارهای ارزی افزایش نیافته است. همتی تاکید کرد رشد نقدینگی از مرداد ۹۲ تا مهر ۹۹ معادل ۸۳ درصد بوده. از ابتدای سال تا امروز رشد پایه پولی ۱.۵ درصد بوده است.