به گزارش اکو ایران ،19 اردیبهشت ماه بود که خبر کشف انبارحاوی 300 تن برنج متعلق به فروشگاه شهروند و پلمب آن با حکم قضایی منتشر شد.اما ساعاتی بعد مجید احدی سرپرست روابط عمومی شرکت فروشگاههای شهروند، با ارسال خبری به رسانه ها ضمن تکذیب این خبر، گفت که دپوی کالا با احتکار کالا متفاوت است، همچنین کالاهای اساسی به ویژه برنج، روغن و ماکارونی در فروشگاه‌های شهروند در حال عرضه است.به گفته احدی، شهروند عرضه‌کننده کالا است و زمانی می‌توان بحث احتکار را مطرح کرد که کالا در فروشگاه‌ها موجود نباشد و یا از عرضه کالا اجتناب شود، این در حالی است که شهروند هر روز اقدام به عرضه و فروش کالاهای اساسی و مورد نیاز مشتریان خود می‌کند.

اما باشگاه خبرنگاران جوان یک روز بعد به نقل از یک منبع آگاه در سازمان تعزیرات حکومتی  اعلام کرد که خبر کشف کالا از انبار شهروند در شهرک استقلال غرب تهران و توقیف آن کذب نیست و انبار مربوطه پلمب شده است.این منبع آگاه گفته بود که اقلام کشف شده شامل حدود ۳۰۰ تن برنج پاکستانی، روغن و ماکارانی احتکار شده بودند که توقیف شده و روند کار را صورتجلسه کردیم. دیروز (19 اردیبهشت ماه )هم مدیر عامل شرکت شهروند به شعبه تعزیرات آمده و اظهارات او را گرفته ایم. تا این مرحله تنها رای بدوی صادر شده است. کالاهای احتکاری خارج از شبکه شهروند توزیع می شود.اما این موضوع واکنشی از سوی شورای شهر به دنبال نداشت .پرویز سروری نائب رییس شورای شهر تهران از این اتفاق اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید پیگیری برای ارسال اطلاعات دقیق را انجام داده است .

ناصر امانی شورای شهر تهران

اما ناصرامانی درگفت و گو با اکو ایران می گوید :‌ما هم خبر شهروند را در فضای مجازی دیدیم و مرجع رسمی آن را تایید نکرده است .وی در خصوص این که برخی رسانه ها به نقل مقامات تعزیرات این اتفاق را تایید کرده اند هم توضیح می دهد  :‌حداقل ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران از این موضوع مطلع نشده ایم . که آیا این مرجع رسمی آن را تایید کرده یا نه، زیرا شرکت هایی مانند شهروند خودشان انبارهایی دارند که معمولا به عنوان دپوی اجناسی که در فروشگاه توزیع می کنند،از آن استفاده می شود .

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که روزهای اولی که خبر پخش شد دوستان می گفتند همان انبارها بوده و اشتباه شده و احتکار نبوده است ،اما دوباره تکرار شد و گفتند مرجعی این موضوع را تایید کرده ولی واقعیت این است که ما خودمان (شورای شهر ) هم واکنشی  نشان ندادیم .

امانی تاکید می کند :‌قبول داریم  دست کم باید تذکر می دادیم یا مدیرشرکت یا معاونت خدمات شهری  به شورا می آمد و در این خصوص توضیح می داد دست کم افکار عمومی توجیه می شد . حتی از طرف سخنگوی شهرداری تهران هم تکذیب رسمی کند و این ابهام همچنان وجود دارد .