به گزارش اکوایران ، قرار است تهران به قم و کرج دو قطار ،سه واگنه مترو بدهد . موضوعی که کمیسیون تخصصی حمل و نقل  معتقد است نیاز به مجوز شورا دارد. سید جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به واگذاری چند واگن قطار متروی تهران به دو شهر قم و کرج گفت: مطلع شده‌ام که شهرداری تهران در نظر دارد به شهرهای قم و کرج، قطارهایی را برای انجام تست‌های گرم و سرد امانت بدهد در حالی که پیشتر هم به آقای فروزنده گفته‌ام که این کار بر خلاف اختیارات شهرداری تهران است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با استناد به مواد ٥٥ و ٥٦ قانون شهرداری‌ها افزود: بر اساس این دو ماده واحده، اگر  قرار باشد که دارایی‌هایی شهرداری تهران، چه به صورت امانت و چه به صورت دائم به شهر دیگری واگذار شود، بی‌شک این اقدام باید به تصویب شورای شهر برسد و اجازه رسمی از شورا گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود که متروی تهران به سختی مأموریت ذاتی خود را نیز انجام می‌دهد، از این اقدام شهردارى تهران، انتقاد کرد و ادامه داد: مطلع شدم که وزارت کشور جلسه‌ای را برگزار کرده و قرار است در روز جاری، پیگیر اختصاص یک رام قطار از خط متروی فرودگاه مهرآباد به شهر قم باشد و البته مشابه تقاضا برای شهر کرج نیز مطرح شده است.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه فارغ از مسائل فنی و ایراداتی که به این موضوع وارد است، هیچ ضرورتی ندارد که برای انجام تست سرد، قطار سالمی را درگیر عملیات آزمایشی، آن‌هم در یک شهر دیگر کنیم، تأکید کرد: شهرداری تهران تا کسب اجازه از شورای شهر این اقدام را متوقف کند.

لطف الله فروزنده ،معاون شهردار تهران در این رابطه توضیح داد: قطعا اگر در این خصوص نیاز به مجوز شورا باشد نسبت به این کار اقدام می کنیم اما این موضوع هنوز در حال طی کردن مراحل مذاکره است. بی تردید هدف شهرداری مقابله نیست و  از تذکرات اعضا استقبال می کنیم و مواردی که وارد باشد نیز تلاش خواهیم کرد حل و فصل کنیم.