محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران  از شهرداری‌ها به عنوان حلقه میانی بین مردم و دولت یاد کرد و گفت: شهرداری‌ها نقش اثرگذار و پراهمیتی در توسعه و پیشرفت کشور دارند. 

وی با بیان اینکه دولت به دنبال شکل‌گیری کشوری پیشرفته و قوی است، تصریح کرد: برای تحقق این امر همه دستگاه‌ها و نهادها باید همکاری لازم را انجام دهند و در این میان شهرداری‌ها به عنوان کانون رضایتمندی جامعه، باید نقش و جایگاه خود را در توسعه و پیشرفت کشور معلوم کنند. 

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نمای شهرها نباید خسته‌کننده و ملال‌آور باشد، بیان کرد: مبلمان شهری و طراحی نمای شهرهای کشور باید به گونه‌ای باشد که جامعه را به سمت نشاط و شادمانی هدایت کند و شهرداری‌ها باید با جلوگیری از نفوذ زبان و فرهنگ بیگانه در تابلوها و نمای شهرها، به دنبال حفظ و صیانت از زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند. 

مخبر با یادآوری اینکه اشتغال‌زایی، تولید مسکن و کاهش تورم از رویکردها و تأکیدات دولت سیزدهم است، از شهرداری‌های کشور خواست با به کارگیری منابع و اختیارات خود، سرمایه‌های مردمی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند تا با جمع‌آوری نقدینگی موجود در جامعه، شاهد تقویت پول ملی، اشتغال‌زایی و رونق تولید در بخش‌های مختلف و به ویژه در بخش مسکن باشیم. 

وی اظهار کرد: شهرداران نباید تصور کنند که رسالت و تکلیف آن‌ها فقط به اداره امور شهرها در شرایط عادی محدود می‌شود؛ بلکه باید ماموریت‌هایی ویژه و فراتر از وظایف جاری برای خود در نظر بگیرند و علاوه بر اجرای دقیق تکالیف روزمره، نقش‌آفرینی جدی‌تری در توسعه کشور داشته باشند. 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت کلان شهرها در الگوسازی برای کل کشور، عنوان کرد: اگر فرهنگ، سبک زندگی مردم و ساختار کلان شهرها بهبود پیدا کند، شاهد الگوبرداری و اصلاح رویه‌ها در سایر شهرهای کشور نیز خواهیم بود که به تدریج به افزایش نشاط جامعه کمک خواهد کرد. 

مخبر نقش شهرداری‌ها در توسعه کشور و رضایتمندی جامعه را پررنگ و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: رویکرد دولت این است که مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری‌ها باید مرتفع شود تا شاهد بهبود عملکرد شهرداری‌ها و به تبع آن افزایش رضایتمندی در میان مردم باشیم.