به گزارش اکوایران ،گزارش حسابرسی از منطقه 9 و 15 شهرداری تهران همزمان با برگزاری هشتادو هفتمین جلسه شورا از سوی حسابرس منتخب شورا ارائه شد.محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورا در ابتدا با بیان اینکه گزارش های ارائه شده به دلیل حجم زیاد به صورت چهارساله و تجمیعی برای هر منطقه ، سازمان و شرکت ها تهیه شده است، افزود: پس از ارائه گزارش در صحن شورا یکی از اعضای کمیسیون بودجه نکات و تکالیفی را که احصاء شده و شهرداری باید نسبت به رفع یا اصلاح آنها اقدام کند، ارائه خواهد داد.

 رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش حسابرسی مناطق 15 و 9 شهرداری تهران گفت: پروژه های مشارکتی یک عارضه و مشکل جدی شهرداری تهران است. 50هزار میلیارد تومان آورده شهرداری در پروژه های مشارکتی به دلیل اختلاف بوجود آمده بلوکه شده است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح گزارش حسابرسی منطقه 9 گفت: مطالبات چند هزار میلیاردی شهرداری از ارگان های نظامی بابت احداث بنا در فرودگاه مهرآباد باید سریعا وصول شود.

مظفر افزود: پاساژ گلها در منطقه 9 بابت بدهی به پیمانکار واگذار شده در صورتی که پیمانکار طلبش را به نحو دیگری وصول کرده و باید هرچه سریعتر این ملک پس گرفته شود. در منطقه امامزاده عبدلله و انتهای اتوبان یادگار امام حدود 100 ملک متعلق به شهرداری منطقه 9 است که هیچگونه بهره برداری از این املاک نمی شود. این املاک باید به بهره برداری برسد و ایجاد ارزش افزوده کند.

میثم مظفر خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهردار منطقه این است انتقال رسمی اسناد مالکیت واحدهای ساخته شده تجاری مربوط به پروژه پارکینگ طبقاتی استاد معین را دنبال نماید.

مرتضوی شهردار منطقه ۹ نیز ضمن تأیید مغایرت ها گفت: کارگروهی را در شهرداری تشکیل داده‌ایم و در حال اقدام نسبت به اصلاح حساب‌ها و شفافیت دفاتر هستیم و در این راستا دفاتر را به دفاتر اداره کل مالی منتقل می کنیم.

محمد رحیم مرتضوی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد مشکلات منطقه احصا شده است، اظهار کرد: سرمایه زیادی در این محل قرار گرفته و ساخت و سازهای زیادی انجام شده است؛ همچنین سازه های تبلیغاتی و فروشگاه هایی در فرودگاه وجود دارد که عوارض پرداخت نمی کنند. در زمینه ساخت و سازها مطالبات را حتما از فرودگاه دریافت خواهیم کرد. در خصوص پاساژ گلها نیز تلاش می شود که این مجموعه به شهرداری تهران بازگردد.

 مظفر پس از قرائت گزارش حسابرسی منطقه 15 گفت: 40واحد مسکونی اتابک توسط سازمان نوسازی تملک تا به افرادی که ملکشان در پروژه های منطقه تخریب شده واگذار گردد که باید تعیین تکلیف شود و اسناد آن مطابق با قوانین حسابرسی ارائه گردد.

وی افزود: پروژه مشارکتی بازار گل خاوران میان شهرداری منطقه، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران و شرکت تعاونی میثاق طلائیه در سال 1389 به اختلاف منجر شده که باید تعین تکلیف شود. همچنین پروژه مشارکتی احداث و بازسازی مجموعه تالار پذیرایی توسکا میان شهرداری منطقه 15 و شرکت آکام سازه جاوید در سال 1387 به اختلاف خورده و بلاتکلیف مانده است.

مظفر ادامه داد: در پروژه مسکونی جاده خاورشهر 116 واحد سهم مشارکت شهرداری بود است که باید از منظر برآورد کارشناسی قیمت املاک مورد بازنگری و ثبت اسناد آن مورد پیگیری قرار گیرد، در پروژه مشارکتی نیکان رای قضایی به نفع شهرداری تهران صادر شده که انتظار داریم شهردار منطقه سریعا اجرای این رای قضایی را دنبال کند تا 100 میلیارد تومان از درآمدها و دارایی شهرداری تهران احیاء شود.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ تهران در جریان حسابرسی از این منطقه گفت: موارد اعلام شده در گزارش حسابرسی به طور ویژه در کارگروه ها بررسی و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ واحد مسکونی از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران به منطقه ۱۵ در سال ۹۹ تحویل داده شده است، اظهار کرد: این ۴۰ ملک به پیمانکاران تحویل داده شده و ارزش ریالی آن به میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان سود در دفاتر ثبت شده است.

صباغ با اشاره به پروژه مشارکتی بازار گل خاوران و باغ پرندگان خاور شهر یادآور شد: منطقه ۱۵ بیش از پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آورده داشته که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا کارسازی لازم انجام شود.

وی افزود: قرارداد تالار توسکا ۱۵ سال پیش منعقد شده و در خصوص عدم پرداخت اجاره بها در ماده ۳۸ طرح دعوی کردیم تا احقاق حق شهرداری انجام شود. در رابطه با پروژه بنیاد تعاون وزارت دفاع در خاور شهر، زمین و عوارض از شهرداری و ساخت کامل آن نیز با بنیاد تعاون بوده است.

شهردار منطقه ۱۵ همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه در ۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع برای ۱۱۶ واحد در سال ۸۶ تحویل داده شده و به صورت جزء به جزء به پیمانکاران طلبکار پرداخت شده است. همگی واحدها به قیمت کارشناسی واگذار و منجر به کاهش بدهی‌های شده و ۱۰ میلیارد تومان به عنوان سود در دفاتر ما به ثبت رسیده است.

صباغ با بیان اینکه تسویه مطالبات پیمانکاران تا پایان سال ۹۹ انجام شده است، گفت: ما تمام مطالبات را پرداخت کردیم و طلبکار عمده ای قبل از سال ۹۹ نداریم و تمام مطالبات باقی مانده مرتبط با امسال و سال ۱۴۰۰ است.

وی به مشکل پروژه مشارکتی نیکان از سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: با اقدامات حقوقی قوی، رأی قضایی برای تخلیه این پروژه مشارکتی اخذ شده که آورده بسیار خوبی برای شهرداری خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم بندهای گزارش حسابرسی منطقه را اصلاح کنیم.

در نهایت گزارش حسابرسی این منطقه نیز با حداکثر آراء موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تأیید و تصویب رسید.

همچنین در جلسه امروز حسابرسی از منطقه ۲۱ برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را روی میز بررسی قرار دادند و مظفر در تشریح این حسابرسی گفت: در منطقه ۲۱ شاهد کم کاری قابل توجهی هستیم و اگر در این گزارش حسابرسی موردی نیست. نه به دلیل نظم بالا بلکه به دلیل کم کاری است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۲۱، احداث بازار قطعات خودروست، گفت: این پروژه از سال ۹۰ آغاز شده اما بعد از ۱۱ سال فقط ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و خاک می‌خورده و پروژه تجاری مسکونی کمال الملک نیز تا سال ۹۹ بلاتکلیف بوده است.

کاشانی پور شهردار منطقه ۲۱ نیز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه زمانی که وارد شهرداری منطقه شدیم به هر کجایی که دست می‌زدیم مشکل بود، گفت: در مورد بازار خودرو چندین جلسه برگزار کردیم که یکی از موانع بر سر راهمان تکلیف ۱۸۰۰ میلیاردی بود که در حوزه فضای سبز داشتند و پرداخت نکردند که پس از به روز رسانی این تکلیف مشخص شد که این مبلغ به بیش از ۴۸ میلیارد تومان رسیده است که مانع بسیار بزرگی بر سر راه بود که با همکاری سازمان بوستان‌ها قرار شد این پول در زمان پایان کار پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ما در منطقه ۲۱ در حال کشف املاک شهرداری هستیم چرا که بسیاری از گذرها در تصرف کارخانه‌ها بود، گفت: در حال شناسایی این املاک هستیم.

حسابرسی مالی شهرداری منطقه ۲۲ برای سال‌های ۹۶ و ۹۹ صبح امروز روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت و میثم مظفر پس از قرائت گزارش توسط حسابرس گفت: در منطقه ۲۲ همانطور که در گزارش حسابرس نشان می‌دهد ساختمان‌های زیادی بدون مجوز شورا واگذار شده است که یکی از این ساختمان‌ها به مجمع نخبگان استان سمنان واگذار شده و به وفور ساختمان به اقوام و نهادهای خارج از تهران واگذار شده است که بر خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه شهرداری با قوه قضائیه توافق کرده که در ازای دریافت املاک جاده تلو و جاده لشگرک به ۱۷۹ هکتار، ۲۴ هکتار در شمال بزرگراه خرازی واگذار کند، گفت: زمین به قوه قضائیه تحویل شده اما هنوز اسناد به نام شهرداری نشده است.

مظفر با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه پروژه بام لند است که ۱۰ هزار متر بنای خلاف دارد و یکی از ساختمان‌های ناایمن تهران تشخیص داده شده اما مانوری بر روی آن نمی‌شود، گفت: همچنین مجتمع تجاری باران به صورت مشارکتی ساخته شده اما هنوز اسناد مالکیتی آن منتقل نشده و یا قرار بوده زمین‌های بالای ۱۰۰۰ متر در منطقه ۲۲ به صورت ۷۰-۳۰ تقسیم بندی شود تا صرف تامین سرانه‌ها شود اما این اتفاق نیفتاده است.

محمدی شهردار منطقه ۲۲ گفت: شهرداری منطقه ۲۲ از طریق سازمان املاک در حال پیگیری زمین‌های قوه قضائیه است و در مورد بام لند نیز چند جلسه کمیسیون ماده ۳۸ برگزار شده و بر اساس الزامات سازمان آتش نشانی نیز این ساختمان در حال ایمن سازی است.