به گزارش اکو ایران ،هفته گذشته گزارش حسابرسی یکی از مناطقی که شهردار وقت آن به دلیل برخی تخلفات بازداشت شده بود ،در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت اما در گزارش ارائه شده نشانی از این تخلف نبود . رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می گوید به دلیل آن که گزارش حسابرسی 4 ساله در صحن ارائه می شود ارائه گزارش به صورت کلی است اما تمامی گزارش های حسابرسی با جزییات برای اطلاع مردم منتشر خواهد شد .

مهدی اقراریان ، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران هم در این رابطه به اکو ایران می گوید : ما دخل و تصرفی در محتوای گزارش‌های حسابرسی نداریم ، گزارش هایی که در حال حاضر در صحن ارائه می شودوظیفه قانونی بود که در شورای پنجم باید انجام می‌شد اما انجام نشد و ما اجازه ندادیم که حرکت در این ریل‌گذاری قانونی از مسیر خارج شود و این موضوع دنبال شد.

اودرخصوص سرانجام گزارش های حسابرسی و تخلفاتی که دراین گزارش ها مطرح شده است گفت : این که چه اتفاقی برای موضوعات مختلف رخ می‌دهد، در حال حاضر قابل ارزیابی نیست و در پایان حسابرسی‌ها وقتی تمام گزارشات ارائه شد این کار انجام خواهد شد. بر اساس موارد مطرح شده توسط کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون نظارت شورا با شهرداری مکاتبه خواهد شد و آنگاه میزان اصلاح آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت. ما منتظریم که گزارشات به پایان برسد و در ادامه وارد این مرحله از پیگیری شویم.

اقراریان درخصوص پیگیری قضایی تخلفات آشکار شده در این گزارش ها هم توضیح داد : پیگیری قضایی به شرایط مختلفی بستگی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است یک‌جا جرم رخ دهد و یک‌جا تخلف... نهاد رسیدگی‌کننده به هر کدام از اینها متفاوت است. پس باید صبر کرد تا گزارش به دست ما برسد. به نظر من دادستانی کل هم به طور مستقل می‌تواند راسا ورود کند. اگر در جایی احساس کند که تضییع حقوق عمومی رخ داده است، وارد عمل شودو یکی از وظایف دادستان همین است.

*تاکید بر اصلاح تیم مدیریتی شهرداری در سال دوم

اقراریان درخصوص برخی اززیر مجموعه های شهرداری که با گذشت یک سال هنوز با سرپرست اداره می شوند درحالی که مهلت قانونی احکام سرپرستی سه ماهه است می گوید : صدور احکام سه ماهه سرپرستی در شهرداری تهران یکی از مشکلات مدیریت شهری است. یکی از نقدهایی که خود من هم مطرح کردم، طولانی شدن زمان سرپرستی افراد در مدیریت‌شهری است. این اشکال به شهرداری وارد است و ما در این زمینه به شهرداری تذکر داده‌ایم. نقاط اختلاف‌نظر بین ما طولانی شدن زمان صدور احکام بعضی از افراد است. انتصاباتی که ما معتقدیم با برنامه‌ها و راهبردهایی که دکترزاکانی به شورا ارائه کرده، فاصله دارد. اصلاح و تغییر تیم مدیریتی در پایان سال اول، باید یکی از ضرورت‌هایی باشد که حتما شهردار تهران باید به آن توجه کند.