به گزارش اکو ایران ،هنوز حاشیه های انتصابات در شهرداری تهران  تمام نشده است . برخی از اعضای شورای شهر به ادامه انتصاب مدیرانی که برخلاف روال قانونی است انتقاد دارند و امروز هم حبیب کاشانی ،عضو شورای شهر تهران نسبت به پست های من در آوردی خلق الساعه در شهرداری گلایه کرد و گفت  بنظرم باید در گینس ثبت شود.

او که دومین بار است که از این که بلندگویش را روشن می کند و بابت تذکرش که موضوعی است داخلی شورا و شهرداری است عذرخواهی می کند گفت :‌این دو هفته میکروفن من روشن می شود و تذکراتی را می دهم در حالی که فکر می کنم کارهای مهمتر از این داریم.اما متاسفانه چون اتفاق می افتند ناگزیر می شویم از طریق این میکروفن مطالبی را عنوان کنیم .

کاشانی گفت که  روز گذشته در مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری انتصابی انجام شد. طبیعتاً حق رئیس مرکز است که معاونین خود را انتخاب کند اما نگرانی من و گلایه من این است که این پست های من در آوردی خلق الساعه از کجا می آید و در شهرداری عنوان می شود که بنظرم باید در گینس ثبت شود.

وی ادامه داد : از کجا این پست های سازمانی جدید ایجاد می شود؟ ایشان به خانمی که نخواستند کار کنند حکم مشاور با عنوان مشاور در طراحی رویدادها و ارتباطات اجتماعی دادند.اگر میخواهیم یک نفر را نگه داریم و توانایی و صلاحیت دارد حرف دیگری است اما بپرسید آیا در صد سال گذشته چنین پستی وجود داشته؟

کاشانی گفت: آیا قرار شده سفره ای بندازیم و همه دور این سفره بنشینیم و از آن استفاده کنیم؟ شخصی با یک تفکر ۴ سال در این پست کار کرده و حالا تفکر جدید نمی خواهد از این تفکر استفاده کند. این چه بدهکاری است که باید یک پست خلق الساعه ثبت کنیم که فقط سر یک سفره بنشینیم و کسی ناراحت نشود.

او در تذکر دیگر خود با اشاره به قراردادی در منطقه سه که تذکر آن را در جلسه گذشته شورا مطرح کرد گفت: شهردار منطقه تماس گرفتند و مطالبی را گفتند و به ایشان گفتم مطالبی که فرمودید ابهامات من را دوچندان کرد. از هفته گذشته اعلام کردم موارد را مکتوب بفرستید و مطالعه کنیم تا اگر اشتباهی در قرارداد رخ داده براساس قانون مطبوعات از طریق همین تریبون اعلام کنم ابهامات برطرف شود.‌

کاشانی گفت: متاسفانه از هفته گذشته تا امروز چیزی نیامده و ابهامات من بیشتر شده است. بعد از این مرحله باید به نهادهای نظارتی گزارش دهیم اما خواهش من این است این موضوع ساده که به صورت داخلی می توان ابهامات آنرا در یک جلسه ساده برطرف شود ادامه پیدا نکند.

مهدی اقراریان  هم با اشاره به انتصاب سرپرست سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری گفت: سلسله انتصابات خارج از رویه پشت سر هم دارد اتفاق می افتد و ما هم علاقه مند نیستیم اینها را در صحن شورا مطرح کنیم اما چاره دیگری هم نداریم.

او ادامه داد: وقتی می بینیم که به اصول اولیه در امر انتصابات توجه نمی کنند و به تذکرات اعضای شورا نیز توجه نمی شود مجبوریم آنرا در صحن مطرح کنیم.

اقراریان گفت: با عنایت به اینکه مدیر عامل سابق سازمان رفاه به عنوان مامور مشغول به خدمت بوده و پایان کار او در تاریخ ۳۰ آبان اعلام شد، اما به رغم صراحت تبصره یک بند ه ماده ۱۹ اساسنامه سازمان در صورت تعلیق و استعفا و خاتمه خدمت و یا برکناری مدیرعامل برحسب اعلام نیاز یکی از مدیران یا مسئولامن سازمان وظایف مدیران را حداکثر به مدت دو ماه عهده دار خواهد بود. براساس اخبار غیررسمی شخصی از بیرون شهرداری به عنوان سرپرست قرار گرفته است در حالی که من هیچ حکمی ندیدم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: فردی از بیرون در اتاق مدیرعامل نشسته و ترتیب های قانونی رعایت نشده است. نمی توانیم دم از قانون بزنیم و خودمان به آن عمل نکنیم.

در ادامه علیرضا نادعلی در واکنش به تذکر اقراریان درخصوص انتصاب سرپرست سازمان رفاه گفت: چون فرمایش در مورد بخشی از شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی که به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی متناظر است از آقای اقراریان یک سوال می پرسم؛ آیا شما از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی پرسیدید؟ می توانید نپرسید و اینجا مطالب را عنوان کنید و این حق شماست اما چون می خواهیم حرکت ما سازنده و رو به جلو باشد از این جهت می گویم.

او ادامه داد:در این اظهار نظرهای کلی در مورد انتصابات هیچ حرفی به هیچ جایی نمی رسد و تذکری مورد توجه قرار نمی گیرد. این قاعده های کلی که میگذاریم ایراد دارد چرا که بعضا ما در کمیسیون ها انتقادهایی داریم و ما نیز در مورد برخی از مسائل نقد داریم اما اینکه در حضور رسانه و مردم صحنه ای را نشان بدهیم که گویی هیچ حرکت سازنده ای درخصوص بحث های دیگر وجود ندارد ظلم به حرکت جمعی همه ما در مدیریت شهری است.

نادعلی گفت: خانم شمس بعد از جلسه با آقای اقراریان صحبت کنند و اگر مواردی بود چون در کمیسیون حقوقی و نظارت هستند می توانند اشراف بیشتری داشته باشند.

مهدی چمران نیز در واکنش به صحبت های مطرح شده دراین زمینه گفت: دیگر این بحث ها خواهش می‌کنم ادامه پیدا نکند و این بحث ها بسته شود.

مهدی عباسی نیز در واکنش به تذکر اقراریان گفت:  اعضا استقلال دارند در بیان مطالب. آقای اقراریان بحثی را مطرح کردند اما ما به عنوان نماینده اجازه دهیم دیگر نمایندگان حرف خود را بزنند، اگر بحث دیگری در دفاع از شهرداری داریم اصلا صلاح نیست دربرابر تذکر یک نماینده در درون پارلمان واکنش را در درون شورا انجام دهیم.

عباسی اضافه کرد: این یک پاسخی است که شهرداری تهران باید بدهد.

مهدی چمران در واکنش به صحبت های عباسی گفت: البته اگر اطلاعاتی داشته باشند همانجا بدهند تا خدای نکرده این برداشت ما ادامه پیدا نکند اشکالی ندارد.