به گزارش اکوایران، امارات متحده عربی پیش‌بینی رشد اقتصادی خود برای سال جاری میلادی را کاهش داد که علت آن کاهش تولید نفت به دلیل سهمیه‌های اوپک پلاس در خصوص میزان تولید نفت بوده است.

به نوشته بلومبرگ، گزارش اقتصادی سه‌ماهه بانک مرکزی امارات نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی این کشور برای سال 2024 در سطح 4.2 درصد قرار می‌گیرد که نسبت به پیش‌بینی 5.7درصدی که در ماه دسامبر اعلام شد، کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده است.

این موضوع عمدتا به بازیابی آهسته تولید نفت به دلیل توافق اوپک پلاس در نوامبر 2023 و رشد قوی و در عین حال رو به کاهش در بخش غیرنفتی این کشور برمی‌گردد. بانک مرکزی امارات انتظار دارد رشد بخش نفتی کمتر از 3 درصد باشد که بسیار کمتر از پیش‌بینی 8.1درصدی پیشین و مطابق با میانگین تولید 3 میلیون بشکه نفت در روز است. تولید ناخالص داخلی بخش غیرنفتی مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی، 4.7درصد برآورد شده است.

این موضوع به طور بالقوه به امارات متحده عربی اجازه می‌‎دهد محدودیت‌های تولید اوپک پلاس را در جلسه بعدی این گروه در ژوئن به چالش بکشد. این کشور قادر است به میزان قابل توجهی بیش از حد مجاز کنونی به تولید نفت بپردازد.