ارزش بازار دندانپزشکی زیبایی دنیا در سال 2020 برابر 6.9 میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود که این بازار از سال 2021 تا 2028 با نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) 5 درصد رشد کند. با افزایش تعداد افرادی که به دنبال روش‌های زیبایی هستند این صنعت پیشرفت قابل توجهی کرده است. شناخته شدن این روش‌ها توسط مردم باعث رشد و اوج گیری این صنعت شده است.

کشورهای در حال توسعه امروزه از راه دندانپزشکی زیبایی به درآمد زیادی دست یافته‌اند. جمعیت سالمند با داشتن بیماری‌های دندانی مربوط به سن بالا باعث رشد این صنعت شده است. روش‌هایی ازجمله سفید کردن دندان، تغییر در ظاهر دندان و صاف کردن دندان‌ها رایج‌ترین تکنیک‌های انجام شده در دندانپزشکی زیبایی هستند.

تأثیر کووید19

به دلیل تعلیق همه‌ی اعمال الکتیو در سال 2020، ارزش بازار حدود 66 درصد کاهش پیدا کرد که تا سال 2022 انتظار بازیابی آن را داریم.

تأثیر پاندمی

دورنمای بعد از کووید

بیمارستان‌ها به منظور خالی کردن تخت و ظرفیت تجهیزات خود اعمال الکتیو را کنسل کرده و شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات نیز با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو شدند

انتظار می‌رود که بازار دندانپزشکی تا سال 2022 به حالت قبلی خود بازگردد چراکه بسیاری از دندانپزشکان در آمریکا، اروپا و آسیا با رعایت گایدلاین های کووید-19 به فعالیت خود ادامه داده‌اند

از آن جایی که دندانپزشکی جزو خدمات پرخطر از نظر کووید است، تخمین زده می‌شود که تقاضا تا 51 درصد و تولید ناخالص تا 47 درصد در سال 2020 کاهش پیدا کنند

میزان هزینه برای مراقبت‌های دندانی به سرعت به سطح قبل از پاندمی باز خواهد گشت چراکه دندانپزشکان فعالیت خود را از سر گرفته و حجم زیادی از بیماران بهبود پیدا می‌کنند

شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات دندانپزشکی مثل DENTYSPLY در سال 2020 متحمل ضرر در فروش و درآمد خود شدند

هزینه برای تجهیزات دندانپزشکی تا اکتبر 2021 یا ژانویه 2022 به طور کامل و یا تا 80 درصد سطح قبل از پاندمی بازیابی خواهد شد

خدمات دندانپزشکی در ابتدای شروع پاندمی کووید-19 شدیدترین آسیب‌ها را متحمل شدند. بسیاری از کلینیک‌ها در سرتاسر دنیا فعالیت خود را متوقف کرده و با نداشتن بیمار و کاهش درآمد بسیاری از جراحان دندانپزشک با چالش‌های پیش بینی نشده‌ای مواجه شدند.

با این حال پزشکی از راه دور هم برای بیماران و هم برای دندانپزشکان به نقطه‌ی قوت بزرگی تبدیل شده است. به گفته‌ی برخی از دندانپزشکان زیبایی این تکنولوژی پایدار خواهد بود. با کاهش قرنطینه در بسیاری از کشورها، مطب‌های دندانپزشکی نیز باز شده‌اند ولی رعایت پروتکل‌های سخت گیرانه باعث افزایش هزینه برای بسیاری از دندانپزشکان شده است.

چشم انداز محصولات

تجهیزات دندانپزشکی در سال 2020 بیشترین سهم از این بازار (40.6%) را به خود اختصاص دادند. این امر به دلیل کاربرد گسترده‌ی آن‌ها در دندانپزشکی است. ازجمله تجهیزات و وسایل دندانپزشکی می‌توان به سیستم‌ها و ابزارها، ایمپلنت، انواع روکش دندان، بریج دندان، ونیر دندان، بریس ارتودنسی، چسب‌ها، اینله و آنله و سفیدکننده‌های دندان اشاره کرد.

ازجمله سیستم‌ها و ابزارهای دندانپزشکی نیز می‌توان به صندلی، دریل، چراغ، وسایل قالب گیری، سیستم‌های CAD/CAM، لیزر و تجهیزات رادیولوژی اشاره کرد که امروزه در حال رواج بیشتر در مراکز دندانپزشکی هستند. با افزایش تعداد افرادی که به دنبال زیبایی دندان‌های خود هستند، استفاده از بریس های دندانپزشکی ازجمله بریس های ثابت و متحرک به سرعت در حال افزایش است. ایمپلنت‌های تیتانیوم و زیرکونیوم نیز در مقیاس وسیعی توسط افرادی که دچار آسیب و سانحه شده‌اند مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

چشم انداز منطقه‌ای

منطقه‌ی شمال آمریکا در سال 2020 بر بازار دندانپزشکی چیره شده و 37.5 درصد از این بازار را در اختیار داشت. این امر به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی و افزایش تعداد افراد متقاضی این خدمات می‌باشد.

انتظار می‌رود که بیشترین رشد در ناحیه‌ی آسیا و اقیانوسیه مشاهده شود چراکه میزان درآمد کشورهای در حال توسعه مثل هند و چین به سرعت در حال افزایش است. با وجود جمعیت زیاد این منطقه، افراد زیادی به طرف دندانپزشکی زیبایی کشیده می‌شوند. طیف وسیع خدمات دندانپزشکی که در این ناحیه ارائه می‌شوند نیز توانسته است توریسم دندانپزشکی در این ناحیه را تقویت کرده و به رشد بازار آن کمک کند.

نگاهی به شرکت‌های کلیدی و سهم آن‌ها از بازار

اکثر این شرکت‌ها درگیر اصلاح و تولید محصولاتی هستند که هم اکنون در بازار وجود دارند. شراکت‌های تلفیقی در بین این شرکت‌ها امری رایج است تا بتوانند در رقابت از دیگران پیشی بگیرند. برای مثال در مارس 2019 شرکت Align Technology, Inc. اعلام کرد که برای پخش اسکنرهای iTero با شرکت Benco Dental که بزرگ‌ترین پخش کننده‌ی خصوصی محصولات دندانی است قرارداد بسته است. این اسکنر به دندانپزشکان کمک می‌کند تا طیف وسیعی از روش‌های ترمیمی و ارتودنسی خود را با دقت بالاتری انجام دهند. ازجمله شرکت‌های برجسته در بازار دندانپزشکی زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Danaher Corporation
  • Align Technology Inc
  • Dentsply International, Inc
  •  3M Company
  •  Zimmer Biomet Holding, Inc
  • Institut Straumann AG
  • Sirona Dental Systems, Inc
  • Biolase, Inc
  • Planmeca Oy
  • A-dec Inc.

گزارش وسعت بازار دندانپزشکی زیبایی

جنبه‌ی گزارش

جزئیات

ارزش بازار در سال 2021

19.5 میلیارد دلار

پیش بینی درآمد تا سال 2028

27.4 میلیارد دلار

نرخ رشد

نرخ رشد ترکیبی سالیانه 5 درصد از سال 2021 تا 2028

سال مبدأ برای تخمین

2020

داده‌های قدیمی

2016-2019

بازه‌ی پیش بینی

2021-2028

واحدهای کمی

درآمد به میلیارد/میلیون دلار و نرخ رشد ترکیبی سالیانه از 2021 تا 2028

پوشش گزارش

پیش بینی درآمد، رتبه بندی شرکت، دورنمای رقابتی، عوامل رشد و الگوها

محدوده‌ی جغرافیایی

آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین، خاورمیانه

شرکت‌های کلیدی

Danaher Corporation; Align Technology Inc.; Dentsply International, Inc.; 3M Company; Zimmer Biomet Holding, Inc.; Institut Straumann AG; Sirona Dental Systems, Inc.; Biolase, Inc.; Planmeca Oy; A-dec Inc.

محدوده‌ی اصلاحات

اصلاح آزاد گزارش‌ها به همراه اضافه سازی یا اصلاح کشور، منطقه و محدوده‌های هربخش

قیمت گذاری

اصلاح گزینه‌های خرید به منظور برطرف شدن نیازهای تحقیق.

بازار دندانپزشکی زیبایی چقدر بزرگ است؟

ارزش جهانی بازار دندانپزشکی زیبایی در سال 2020 برابر با 6.9 میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود که این رقم در سال 2021 به 19.5 میلیارد دلار برسد.

عوامل تاثیرگذار بر بازار دندانپزشکی زیبایی چیست؟

ازجمله عوامل کلیدی تاثیرگذار بر این بازار می‌توان به افزایش آگاهی مشتریان، افزایش تمرکز بر زیبایی، مورد توجه قرار گرفتن سطح متوسط جامعه و افزایش درآمد در کشورهای در حال توسعه و تقویت توریسم دندانپزشکی در بازارهای نوظهور اشاره کرد.

انتظار می‌رود کدام منطقه از سال 2021 تا 2028 بیشترین رشد را در دندانپزشکی زیبایی داشته باشد؟

انتظار می‌رود که بیشترین رشد بین سال‌های 2021 تا 2028 در ناحیه‌ی آسیا و اقیانوسیه مشاهده شود چراکه میزان درآمد کشورهای در حال توسعه مثل هند و چین به سرعت در حال افزایش است.

دندانپزشکی زیبایی اخیراً چه پیشرفت قابل توجهی داشته است؟

پزشکی از راه دور به جراحان، پزشکان و بیماران کمک کرده تا در زمان پاندمی مشکلات خود را برطرف کنند. این روش توانسته جایگاه خود را در دنیا محکم کند و می‌تواند به راحتی، دسترسی بیشتر و افزایش تقاضا برای خدمات مختلف کمک کند که آن را به یکی از پیشرفت‌های قابل توجه صنعت زیبایی تبدیل کرده است.