این کشور توانسته طی سالیان گذشته با پیشرفت‌های مهم اقتصادی، به یکی از تولید‌کنندگان بزرگ کالا و خدمات تبدیل شود. از آنجا که این کشور در همسایگی ایران قرار دارد، این فرصت برای تاجران و ایرانیان فراهم است تا از این شرایط مناسب اقتصادی بهره‌مند شوند.

در حال حاضر میان کشور ترکیه و ایران، روابط اقتصادی خوبی فراهم است. بازرگانان ایرانی هر ساله طیف وسیعی از کالا‌ها و خدمات را از کشور ترکیه به ایران وارد می‌کنند. نزدیکی مسیر ترانزیت کالا بین دو کشور و کیفیت مناسب کالا‌های ترکیه‌ای، تاجران را برای تجارت هر چه بیشتر ترغیب می‌کند. طبق آخرین آمار‌ها کشور ترکیه چهارمین مبداء واردات کالا به ایران می‌باشد.

اگر به عنوان بازرگان فعالیت می‌کنید، یا یک واردکننده خرد هستید، شاید بخواهید بدانید که واردات کالا از ترکیه به ایران به چه شکل انجام می‌گردد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با تمام جزئیات حمل کالا از ترکیه به ایران آشنا شوید.

انواع روش حمل کالا از ترکیه به ایران

اگر به عنوان مسافر به کشور ترکیه سفر کرده باشید، می‌دانید که هر مسافر هنگام خروج از کشور ترکیه باید مقدار مشخصی بار همراه خود داشته باشد. در سفر‌های هوایی شما اجازه دارید حداکثر ۳۰ کیلو بار با خود داشته باشید. در سفر‌های زمینی این میزان ۴۰ کیلوگرم می‌باشد. اگر میزان بار شما بیشتر از حداکثر مجاز باشد، مشمول پرداخت جریمه می‌شوید.

اگر قصد وارد کردن کالا از ترکیه به ایران را داشته باشید، شما باید از روش‌های دیگری برای این کار استفاده کنید. دو روش اصلی برای واردات کالا از ترکیه به ایران وجود دارد

  • فریت
  • کارگو

فریت به اضافه بار مسافرتی گفته می‌شود و مخصوص مسافرانی است که قصد دارند میزان بار بیشتری با خود حمل کنند. روش دیگر کارگو است که مخصوص بازرگانان می‌باشد. در روش کارگو محموله‌های بزرگ خود را می‌توانید از طریق شرکت‌های حمل و نقل و هوایی به ایران انتقال دهید. در این روش از هواپیما‌های باربری استفاده می‌شود.

با این حال بازرگانان می‌توانند کالا‌های خود را هم از طریق هوایی و هم زمینی به ایران انتقال دهند. با توجه به نوع و میزان کالای شما، هر دو روش حمل هوایی از ترکیه به ایران، و حمل زمینی از ترکیه به ایران برای شما مناسب می‌باشد.

بهر حال بهترین روش برای انتقال کالا از ترکیه به ایران، استفاده از خدمات یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر می‌باشد. در این حالت صفر تا صد مراحل حمل و نقل و ترخیص کالای شما، توسط شرکت حمل و نقل انجام می‌شود. از طریق شرکت بازرگانی irdelivery، بهترین شرکت حمل و نقل کالا از ترکیه به ایران، می‌توانید خدمات مورد نظر خود در این زمینه را دریافت کنید.

حمل هوایی از ترکیه به ایران

حمل هوایی از ترکیه به ایران

حمل هوایی از ترکیه به ایران، یکی از بهترین روش‌های موجود برای واردات کالا از کشور ترکیه به ایران می‌باشد. با این که حمل و نقل هوایی هزینه بیشتری نسبت به حمل و نقل زمینی دارد، با این حال یکی از روش‌های محبوب برای بازرگانان می‌باشد.

مهم‌ترین مزیت حمل هوایی از ترکیه به ایران توسط شرکت irdelivery، سرعت بالای انتقال آن باشد. در این روش معمولاً بین یک تا سه روز می‌توانید کالای خود را در ایران تحویل بگیرید. همچنین این روش برای افرادی که قصد جابه‌جایی اسباب منزل از ترکیه به ایران را دارند مناسب می‌باشد.

تقریباً می‌توان از تمام فرودگاه‌های اصلی کشور ترکیه، برای حمل هوایی بین دو کشور استفاده کرد. با توجه به این که مبدا محموله شما کدام شهر ترکیه باشد، می‌توانید نزدیکترین فرودگاه را برای حمل هوایی از ترکیه به ایران انتخاب کنید. همچنین می‌توانید محموله‌های خود را از فرودگاه‌های شهر استانبول به ایران منتقل کنید.

 

حمل زمینی از ترکیه به ایران

حمل زمینی از ترکیه به ایران

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای انتقال کالا از ترکیه به ایران، استفاده از روش حمل زمینی می‌باشد. این روش نسبت به حمل هوایی هزینه کمتری دارد. یکی از نکاتی که در حمل زمینی از ترکیه به ایران باید به آن توجه کنید، این است که مدت زمان رسیدن محموله شما به مقصد، به حجم بار شما بستگی دارد.

اگر محموله شما یک کانتینر کامل باشد، بلافاصله مراحل بارگیری و انتقال آن انجام می‌شود که چیزی حدود ۵ روز زمان می‌برد تا به مقصد برسد. اما اگر محموله شما یک کانتینر را پر نکند، باید در کنار محموله‌های افراد دیگر بارگیری شود. به این روش گروپاژ یا حمل مشترک بار گفته می‌شود. در این روش پس از از پر شدن کانتینر، مراحل حمل و نقل آن آغاز می‌شود. زمان رسیدن محموله در این روش بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

بهترین روش برای انتقال محموله خود به روش زمینی، استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی می‌باشد. از آنجا که این شرکت‌ها مشتری‌های زیادی دارند، کانتینر‌ها بلافاصله تکمیل می‌شوند، و حرکت خود به سمت ایران را آغاز می‌کنند. محموله‌هایی که با حمل زمینی از ترکیه به ایران حرکت می‌کنند، از طریق مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند.

حمل زمینی از ترکیه به ایران به دلیل هزینه بسیار ارزانتر آن، مورد توجه بسیاری از بازرگانان می‌باشد. همچنین ممکن است محموله شما در شهری باشد که در آن به راه آهن یا فرودگاه دسترسی نداشته باشید، در این حالت استفاده از روش حمل و نقل زمینی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برخلاف روش هوایی که باید محموله شما در ساعت مشخص و روز و مکان مشخص آماده باشد، در حمل زمینی از ترکیه به ایران، شما انعطاف‌پذیری بیشتری دارید و می‌توانید هر زمان که مایل باشید نسبت به بارگیری و حرکت محموله خود اقدام کنید.

از دیگر مزیت‌های حمل زمینی از ترکیه به ایران، می‌توان به راحتی و نداشتن پیچیدگی در پروسه حمل و نقل آن اشاره کرد. در روش هوایی نیاز است که محموله شما بسته‌بندی مناسب داشته باشد. اما در روش حمل زمینی از ترکیه به ایران، نیازی به بسته‌بندی خاصی وجود ندارد، و حتی می‌توانید بار خود را بدون بسته‌بندی در کانتینر بارگیری کنید.

یکی دیگر از روش‌های حمل زمینی از ترکیه به ایران، حمل ریلی می‌باشد. این روش بیشتر برای محموله‌های صنعتی، شیمیایی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، این روش یکی از ارزانترین روش‌های حمل زمینی از ترکیه به ایران می‌باشد.

در انتقال کالا از ترکیه به ایران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در تمامی روش‌های انتقال بار از ترکیه به ایران، باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل ارائه دهید. اگر به عنوان بازرگان فعالیت می‌کنید، مدارکی همچون کارت بازرگانی، سند پرداخت حق گمرک، سند ترخیص، مجوز مورد نیاز برای حمل و نقل، فاکتور‌های خرید یا پروفرما، گواهی مبدا و... را برای تسریع در روند حمل و نقل و تجارت خود به همراه داشته باشید.

با این حال پیشنهاد می‌کنیم که برای انجام صحیح روند تجارت خود، از مشاوره کارشناسان یک شرکت بازرگانی و حمل و نقل بین‌المللی معتبر مانند شرکت IRdelivery استفاده کنید.

اگر محموله‌های شما حساس هستند، یا قصد جا به جایی مواد خطرناک را دارید، لازم است که نسبت به بسته‌بندی صحیح و اصولی آن اقدام کنید. شما می‌توانید از خدمات انبارداری شرکت IRdelivery استفاده کنید.

به هر حال چه به عنوان یک واردکننده خرد، قصد انتقال کالا از ترکیه به ایران را داشته باشید، یا اینکه یک بازرگان با تجربه باشید، رعایت اصول تجارت بین‌المللی می‌تواند علاوه بر تسهیل روند کاری شما، هزینه‌های نهایی شما را نیز کاهش دهد.