مشهد یکی از شهرهای پرتدد در تمامی ایام سال است که همواره گردشگران و زائران زیادی را میزبانی می‌کند.  بخش عمده‌ی این محبوبیت به حرم امام رضا مربوط می‌شود و بخش دیگر آن به دیدنی‌های جذاب و بیشمار مشهد، سوغاتی‌ها و هتل‌های متنوع آن است که در قیمت‌ها و هزینه‌های متفاوتی ارائه می‌شود.

اما قبل از سفر به مشهد بهتر است با جاذبه‌های گردشگری آن، هزینه اقامت در هتل ها، هزینه غذا و... آشنا شوید تا بهترین لحظات را در این شهر توریستی تجربه کنید.

مشهد در یک نگاه

مشهد از جمله شهرهای زیارتی - سیاحتی ایران است که در شمال شرقی ایران قرار گرفته است. این شهر در تمامی روزهای سال مسافران خاص خود را دارد که برخی از آنها برای کار و تجارت و عده دیگری جهت تفریح و زیارت به آن سفر می کنند. به گونه ای که این شهر در طول سال، پذیرای بیش از 30 میلیون مسافر داخلی و خارجی است.

جالب است بدانید مشهد علاوه بر اینکه قطب مذهبی کشور است از نظر صنعتی و اقتصادی نیز در رتبه های نخست کشور قرار دارد. همین امر نیز موجب می شود تا بلیط اتوبوس مشهد به ویژه بلیط اتوبوس تهران مشهد همانند انواع دیگر بلیط سفر به مقصد این شهر از جمله بلیط‌های پر فروش باشد.

خوب است بدانید خوراکی ها و محصولات بسیاری در دسته سوغات مشهد دسته بندی می شوند اما برخی از این سوغاتی ها بیشتر از باقی آنها، توجه گردشگران را به خود جلب کرده اند. به طور مثال طلای سرخ خراسان یعنی همان زعفران قائنات از جمله اصلی ترین سوغاتی های مشهد است.

در کنار زعفران بسیاری از مسافران انواع مختلف نقل و نبات و زرشک را نیز به عنوان سوغات از بازارهای این شهر خریداری می کنند. فیروزه نیز از جمله سنگ های قیمتی و زیبایی است که زینت بخش بسیاری از سوغاتی های مشهد است از این رو اگر به طلا و نقره جات علاقمند هستید، می توانید انگشتر یا سرویس های مزین به این سنگ را نیز خریداری کنید.

بزرگ ترین موزه خاورمیانه در مشهد است!

موزه بزرگ خراسان، بزرگ ترین موزه خاورمیانه، می‌تواند بهترین گزینه برای یک سفر تاریخی باشد. در مجاورت پارک کوهسنگی موزه بزرگ خراسان قرار دارد که 18 هزار متر مربع مساحت و 12 طبقه دارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است. مثلا ابزار سنگی، اشیای سفالی و شیشه ای، نسخه های خطی و چرمی که به روزهای پیش از اسلام و بعضی هم به روزهای معاصر باز می گردد، در موزه به چشم می خورد. داستان اما به همینجا ختم نمی شود.

کتابخانه، قسمت ویژه کیهان شناسی، کارگاه مرمت اشیای تاریخی، سالن اجتماعات و حتی آزمایشگاه هم در موزه بزرگ خراسان دیده می شود. تصور کنید سفال، ابزار سنگی و پیکرک های مربوط به دوران هخامنشی، سلوکی، اشکانی و ساسانی یا حت قاجار را از نزدیک ببینید و سفری به گذشته داشته باشید. لذت بخش نیست؟

موزه بزرگ خراسان

اقامت در این شهر چقدر هزینه دارد؟

همانطور که می‌دانید علاوه‌بر خرید بلیط سفر می‌بایست بودجه‌ای را نیز برای رزرو هتل (https://ghasedak24.com/hotel ) در مشهد کنار بگذارید. در این میان بدیهی است که نمی‌توانید انتظار داشته باشید که پس از رسیدن به مقصد و در شلوغی و خستگی راه بتوانید هتل مناسبی را پیدا کنید. از این رو بهتر است از قبل، مقدمات لازم برای رزرو هتل خود را مهیا کنید.

برای این کار بد نیست تا سری به سایت های رزرو آنلاین هتل بزنید. در این صورت می‌توانید در زمانی کوتاه تعداد زیادی هتل را از نظر قیمت و امکانات با هم مقایسه نمایید و در نهایت هتل دلخواه خود را رزرو کنید. البته در این پروسه بهتر است علاوه بر قیمت، شاخص‌های دیگری نظیر موقعیت جغرافیایی، وعده‌های غذایی رایگان و مواردی از این دست را در نظر بگیرید. در زیر هزینه اقامت در مشهد در انواع هتل‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • هتل های نزدیک حرم امام رضا: هتل درویشی 5 ستاره با هزینه ۱,۵۰۵,۰۰۰ تومان (ارزان ترین نرخ ها در قاصدک24) ، هتل رضویه مشهد 3 ستاره با هزینه ۷۱۴,۰۰۰ تومان، هتل مرمر 1 ستاره با هزینه 620 هزار تومان

  • هتل های 5 ستاره مشهد: هتل قصر طلایی با هزینه ۱,۳۰۵,۰۰۰ تومان، هتل بین المللی قصر با هزینه ۱,۴۴۸,۰۰۰ تومان، هتل پردیسان با هزینه ۷۱۵,۰۰۰ تومان، هتل پارس با هزینه ۵۸۸,۰۰۰ تومان

  • هتل های ارزان مشهد: هتل هاترا 3 ستاره با هزینه ۲۵۰,۰۰۰ تومان، هتل گل گندم 2 ستاره با هزینه ۲۸۵,۰۰۰ تومان، هتل خانه سبز 3 ستاره با هزینه ۳۵۰,۰۰۰ تومان

  • هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم ارزان: هتل آپارتمان جمالی با هزینه 298,۰۰۰ تومان، مهمانسرا سید (واحد 101) با هزینه 1۵۰,۰۰۰ تومان، سوئیت آرامش مشهد با هزینه 180,۰۰۰ تومان

هزینه غذا در شهر مشهد

برای اینکه بتوانید برآورد درستی از هزینه های سفرتان داشته باشید باید هزینه غذا در مشهد را نیز در بودجه سفر خود لحاظ کنید. شما می‌توانید برای کاهش هزینه خورد و خوراک خود، از منزل غذاهای کنسروی، یخ زده و آماده بیاورید. همچنین می‌توانید در رستوران های ارزان مشهد غذا بخورید یا اگر فرصت پیداکردن این رستوران‌ها را ندارید؛ به دنبال هتل‌هایی باشید که وعده‌های غذایی را رایگان یا با هزینه‌ی کمتر سرو می‌کنند.

رستوران های مشهد

آیا جاهای دیدنی نیز هزینه دارند؟

همانطور که می‌دانید استان خراسان رضوی دیدنی‌های زیادی دارد. از جاهای دیدنی شاندیز مشهد گرفته تا مراکز خرید و فضای سرسبز و آثارهای تاریخی که همگی خبر از توریستی‌بودن این شهر می‌دهند. برخی از این جاذبه‌ها از شما ورودی دریافت می‌کنند و برخی دیگر رایگان هستند. در زیر هزینه جاهای دیدنی مشهد را برای پرطرفدارترین اماکن مشاهده می‌کنید:

  • قیمت بلیط سرزمین موج های آبی در سال 1401: 70 هزارتومان برای بزرگسالان و 50 هزار تومان برای کودکان (خرید آنلاین. در صورت خرید حضوری 10 هزار تومان به قیمت بلیط بزرگسالان افزوده می‌شود.)

  • قیمت ورودی باغ گیاه شناسی مشهد در 1401: 10 هزار تومان

  • هزینه ورودی پیست اسکی شیرباد مشهد: 100 هزار تومان

  • قیمت بلیط موزه نادری مشهد (آرامگاه نادرشاه افشار) : 3 هزار تومان که برای کودکان زیر 6 سال رایگان ارائه می‌شود.

پس از آشنایی با نکات سفر به مشهد خوب است بدانید یکی دیگر از مهمترین این نکته‌ها نحوه رسیدن به این شهر است. شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی بروید یا ماشین شخصی را انتخاب کنید که بسیاری از افراد به علت طولانی بودن مسیر، بلیط هواپیما مشهد را انتخاب می‌کنند یا سعی دارند خود را با بلیط‌های قطار به این شهر برسانند.

برای دریافت بلیط‌های خود می‌توانید از سامانه‌های معتبر آنلاین مانند قاصدک 24 استفاده کنید که بلیط تمامی مسیرها به مشهد را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال محبوب‌ترین این بلیط‌ها شامل بلیط قطار رجا مشهد، بلیط فدک، پرواز تهران مشهد و... می‌شوند که تمامی آن‌ها را می‌توانید در سایت قاصدک 24 خریداری کنید و برای خود سفر لذت‌بخشی را رقم بزنید. برای اقامت در مشهد نیز توصیه می‌کنیم حتما سری به بخش رزرو هتل در قاصدک24 زده و در کمترین زمان اتاق موردنظر خود را در هتل های مشهد رزرو کنید.