هتل های اقامتی به صورت آل و یوآل ارائه می شوند. در سال های اخیر هتل های آل (All Inclusive) و یوآل (Ultra All inclusive) از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند. در فصل های تعطیل سال مراکزی که تورگردشگری ارائه می دهند، انواع مختلفی از سرویس های هتل آل و یوآل را با قیمت های مناسب برای گردشگران فراهم می کنند. در ادامه ی این مقاله ما شما را با مفهوم هتل آل و یوآل آشنا می کنیم.

آشنایی با هتل های آل (All Inclusive)

هتل های آل از لحاظ امکانات و خدمات سرویس های کامل و جامعی را به مسافرانی که بلیط هواپیما ارزان قیمت را تهیه کرده اند، ارائه می دهد. یک هتل آل ایکلوسیو دارای امکانات رفاهی بسیار خوب است این نوع هتل ها نظر کسانی که قصدشان از سفر به نواحی ساحلی، آرامش و تفریح است را جلب می ‌کند.

هتل های آل از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند، و مسافران از بابت غذا و نوشیدنی و محل اقامت خود دغدغه ای ندارند. در هتل های نوع آل امکاناتی مانند استخر، باشگاه، پارک آبی، رستوران های متنوع، کافه ومجموعه اسپا وجود دارد.

به دلیل دارای بودن تمامی امکانات مسافران نیازی به خارج شدن از این مکان را ندارند. امکانات هتل های آل با یکدیگر متفاوت هستند، برخی از میهمانان خود با یک ظرف میوه در اتاق پذیرایی می کنند و برخی با یک یا دو وعده غذای رایگان پذیرایی می شوند.

یکی از مهمترین تفاوت هتل های آل با هتل های دیگر خدماتی همچون غذا، نوشیدنی در هتل های all و میان وعده های آن است. مسافران می توانند هر یه وعده ی غذایی را از نوشیدنی و پیش غذا گرفته تا دسر در هتل های آل به صورت رایگان میل کنند.

اما تفاوتی که در هتل های آل با یوآل است، ساعت پذیرایی از میهمانان می باشد، هتل های آل اغلب تا ساعت 23 و یا بامداد سرویس رایگان ارائه می دهد. به همین خاطر شما می بایست از زمان های سرو صبحانه، نهار، میان وعده و شام در هتل های آل اطلاع داشته باشید. این هتل ها برای کسانی که علاقه مند به شب زنده داری هستن خیلی مناسب نیست.

آشنایی با هتل های یوآل (Ultra All inclusive)

هتل یو آل چیست؟ تمامی امکاناتی که در هتل های آل وجود دارد، در هتل های یوآل نیز دیده می شود با این تفاوت که هتل های آل و یوآل در ساعت ارائه خدمات غذا و نوشیدنی با یکدیگر متفاوت هستند. در هتل های یوآل تمامی این خدمات به صورت 24 ساعته در اختیار میهمانان هتل قرار می گیرد. مسافران با رزرو یک هتل یوآل در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از خدمات خوراکی، نوشیدنی این هتل ها استفاده کنند.

اغلب هتل های ساحلی در کشور ترکیه خدمات خود را به صورت یوآل ارائه می دهد. این نوع هتل ها برای افراد مجرد و خانواده هایی که علاقه مند به شب زنده داری هستند بسیار مناسب است. هتل های یوآل اغلب به این معنی است که انواع امکانات مانند مجتمع اسپا، باشگاه ورزشی، حمام ترکی و نوشیدنی ها و رستوران های متنوع در ساعت های مختلف در اختیار میهمانان است.

مفهوم هتل های یوآل به طور خلاصه به این معنی است که تمام وعده های غذایی و نوشیدنی، Wifi رایگان در هزینه های اقامت درهتل گنجانده شده است. صبحانه، ناهار، شام و میان وعده در طول روز در هتل های یوآل رایگان است. همچنین در این هتل ها انواع نوشیدنی ها ارائه می شود. در این نوع هتل ها انواع نوشیدنی و غذا به صورت نامحدود سرو می شود و شما در هر زمان می توانید انواع نوشیدنی و خوراکی را میل کنید.

فعالیت ها و امکاناتی مانند اسپا، تناسب اندام، زمین تنیس، سرسره های آبی، کلوپ های کودکان، تنیس روی میز در هتل های یوآل رایگان است. بهترین هتل ‌های یوآل شامل مجتمع ‌های مجلل در ساحل دریا هستند. با فضای پارک بزرگ و خدمات بسیار با کیفیت را ارائه می دهند.

‌انواع رستوران‌ در هتل‌ های آل و یوآل

هتل های آل و یوآل اغلب دارای رستوران های متفاوتی هستند، که در آن می توان انواع غذاهای محلی و بین المللی را امتحان کرد. همچنین علاوه بر رستوران ها شما می توانید از انواع شیرینی، بستنی، اسنک،  میوه نیز از خود پذیرایی کنید. تعداد این رستوران ها بسته به نوع هتل ها و خدماتی که ارائه می دهند متفاوت هستند.

در هتل های لوکس آل و یوآل رستوران ها و بوفه های متنوعی دیده می شود، که در آن غذاهای کشورهای مختلفی همچون کشور اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، تایلند، ژاپن، هند، ویتنام، عربستان و غذاهای محلی آن کشور سرو می شود.

مسافران این هتل ها می توانند از این فرصت استفاده کرده علاوه بر غذای محلی آن کشور غذاهای دیگر کشورها را نیز بچشند و با سرآشپزهای ملل مختلف نیز از نزدیک آشنا شوند. در هر دو هتل های آل و یوآل وعده های غذایی به صورت رایگان ارائه می شود، اما در هتل های آل احتمال دارد سرو غذا در برخی از رستوران های لوکس به صورت جداگانه ارائه شود. به همین خاطر قبل از صرف غذا بهتر است از شرایط و قوانین هتل خود مطلع شوید. در هر دو هتل های ALL  و UALL استفاده از رستوران های خاص نیاز به رزرو از قبل دارد.

تفاوت هتل های آل و یوآل

فرق هتل all با uall در میزان خدمات و امکانات آن هتل است، هر چقدر قیمت هتل بیش تر باشد خدمات وامکاناتی که ارائه می دهد نیز بیش تر است. شما می بایست قبل از رزرو هتل مورد نظر خود از امکانات و خدمات آن آگاه شوید و سپس در مورد رزرو آن تصمیم بگیرید.

ساعت های ارائه خدمات رایگان مانند غذا، نوشیدنی، تنقلات و همچنین میان وعده های متنوع در هتل های آل از ساعت های اولیه صبح با وعده های صبحانه شروع می شود و تا ساعتی مشخص در شب به اتمام می رسد. در هتل های یوآل خدماتی همچون غذا، نوشیدنی و تنقلات در هر 24 ساعت به مسافران ارائه می شود، که جزو اصلی ترین تفاوت این دو نوع هتل است.

در هتل های آل برخی از خدماتی که به مسافران ارائه می شود به صورت رایگان و برخی دیگر باید هزینه پرداخت شود. برای مثال احتمال دارد که یک هتل از نوع آل برای خوردن غذا و یا نوشیدنی محدوده ی قیمتی در نظر گرفته باشد. و شما برای صرف یک نوشیدنی گران قیمت می بایست هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. همچنین از خدمات دیگر هتل می بایست برای شارژ آن هزینه ای جداگانه پرداخت کنید.

در صورتی که در هتل های یوآل خدمات بیش تری به مسافران ارائه می شود و برای خوردن غذا و نوشیدنی  نیاز به پرداخت هزینه ای جداگانه نیست. در هتل های آل محدودیت در انتخاب غذا وجود دارد، در واقع تمامی رستوران هایی که در هتل آل وجود دارند غذای رایگان ارائه نمی دهند.

و میهمانان هتل باید برای استفاده از برخی از رستوران ها و انتخاب غذایی خاص باید از قبل آن را رزرو کنند، لیکن در هتل های یوآل هیچ محدودیتی در مورد استفاده از رستوران ها به صورت رایگان وجود ندارد و شما می توان هر زمان که بخواهید از هر نوع غذا و نوشیدنی که موجود است به هر اندازه میل کنید.

کشورهایی که هتل های آل و یوآل دارند

معمولا کشورهایی که شهرهای ساحلی بسیاری دارند، تعداد زیادی هم هتل های آل و هتل های یوآل را برای مسافرانشان در نظر گرفته ‌اند.  هدف از سفر به چنین کشورهای ساحلی استراحت و تفریح با تمامی امکانات است. این نوع هتل های قصد دارند تا تمامی امکانات و تفریحات آبی و ساحلی را گرد هم آورند و سفری بی نظیر و تجربه ای خوش را برای مسافران فراهم کنند.

کشورهای مختلفی در اقصی نقاط دنیا مانند کشورهای مانند بلغارستان، مکزیک، پورتو ریکو، دومنیکن، ترکیه، قبرس شمالی و کشورهای جنوب شرقی آسیا هتل های آل و یوآل را به مسافران خود ارائه می دهند. ترکیه یکی از کشورهای ساحلی نزدیک ایران است، که هتل‌ های آل و یوآل فراوانی در شهرهای ساحلی خود دارد. شما می توانید با خرید بلیط تهران استانبول به ترکیه سفر کنید و از خدمات این نوع هتل ها بهرهمند شوید. هتل های آل و یوآل می ‌توانند تجربه ای متفاوت از سفر به شما ارائه دهند.

هتل های یوآل اینکلوسیو

هتل های یوآل اینکلوسیو

به غیر از هتل آل و هتل یوآل چه نوع هتل ‌هایی وجود دارد؟

اگر بخواهید بدانید که علاوه بر سرویس های هتل های آل و یوآل چه سرویس های دیگری وجود دارد، باید بگوییم این نوع سرویس ها معمولا در هتل های کوچک و غیر ساحلی ارائه می شوند.

این نوع هتل ساده تر و از امکانات و خدمات کمتری برخوردار هستند. این سرویس ها شامل:

  • خدمات OR:  خدمات OR  به خدماتی گفته می شود، که تنها به مسافران اتاق ارائه می شود و مسافران از دیگر امکانات هتل نمی توانند به صورت رایگان استفاده کنند.

  • خدمات BB: هتل bb چیست ؟ هتل bb به هتل هایی گفته می شود، که که علاوه بر اتاق هایی که اجاره می دهند، مسافران می توانند از خدمات صبحانه نیز  به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

  • خدمات HB: در هتل های نوع HB  مسافران علاوه بر داشتن صبحانه ی رایگان می توانند از یک وعده غذایی نهار و یا شام نیز به صورت رایگان بهرهمند شوند.

  • خدمات Fb: در این نوع مدل خدمات مسافران علاوه بر اتاق می توانند از سه وعده غذایی اصلی بعلاوه ی میان وعده و نوشیدنی نیز بهرهمند شوند.

سخن آخر

برای رفتن به یک سفر عالی با امکانات خوب می بایست یک اقامتگاه خوب را در برنامه های خود در نظر گرفت، هتل هایی که تمامی خدمات اقامت، نوشیدنی، خوراکی را برای مسافران خود در یکجا جمع کرده اند هتل هایی با خدمات سرویس دهی آل و یوآل هستند.

این نوع هتل های برای راحتی مسافران خود انواه غذاهای متنوع از کشورهای مختلف جهان و غذاهای محلی کشور مقصد، انواع نوشیدنی ها و انواع خدماتی همچون اسپا، سالن ورزشی، استخرهای روباز و بسته و ... را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

مسافران این نوع هتل ها دیگر دغدغه ای برای خوردن و نوشیدن ندارند. تفاوت اصلی هتل های آل و یوآل در زمان سرویس دهی خدمات آن ها است. برای مثال در هتل های آل خدمات سرویس دهی به مسافران از صبح با وعده های صبحانه شروع و تا زمان مشخصی از شب به اتمام می رسد. اما در هتل هایی با خدمات سرویس دهی یوآل تمامی مسافران می توانند در 24 ساعت شبانه روز از تمامی امکانات هتل بهرهمند شوند.

برای خرید ارزان قیمت بلیط هواپیما استانبول به تهران به سایت تریپ مراجعه کنید و بلیط های خود را بدون واسطه و آنلاین تهیه کنید. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید.

شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (trip) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ| trip