AVOH9420

 از همان زمان تا امروز، تحولات بسیاری در مجموعۀ تفریحی توریستی گنجنامه رخ داده که باعث رونق بیشتر گردشگری در استان همدان و غرب کشور شده است. حالا بعد از ده سال، و در شانزدهمین دورۀ نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته دوباره مجموعۀ گنجنامه در حوزه کارآفرینی مورد تقدیر قرار گرفته است.

اما این مسیر ده ساله با چه نگاهی طی شده است. در همان سال‌ها، سعید ترابیان مدیرعامل منطقۀ نمونۀ گردشگری گنجنامه اعلام کرده بود که «خلاقیت در تولید و بهره برداری از طرح های بی نظیر صنعت گردشگری رمز موفقیت دهکده تفریحی، فرهنگی، ورزشی گنج‌نامه همدان است.»

وی معتقد است که «هرچند صنعت گردشگری کشور در سال‌های اخیر با نوآوری‌های متعددی روبرو است، اما اوج این خلاقیت‌ها در دهکده تفریحی، توریستی ورزشی گنجنامه مشهود بود و برای نخستین بار در سطح ملی و منطقه‌ای شاهد احداث و بهره‌برداری چند طرح منحصر به فرد بوده‌ایم.»

نگاه دقیق و توسعه‌محور در سایۀ توجه به آینده و خستگی‌ناپذیری از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که باعث شده در این سال‌ها مجموعۀ گنجنامه را با تمام مصائبی که بر آن گذشته کماکان مهمترین منطقه گردشگری غرب کشور بدانیم که بخش خصوصی متولی و ایجاد کننده آن است.

ترابیان در این باب معتقد است که «بدون تردید ماندگاری و تاثیر گذاری یک طرح ایجاد شده و امکان استفاده نسل‌های آینده از موهب این طرح، اصیل‌ترین مصداق کارآفرینی و ضامن تداوم حیات و ارزش فعالیت صورت گرفته است و دهکده، تفریحی، فرهنگی ورزشی گنجنامه نیز بنا به فراخور گستره‌ فعالیت‌های خود، فرصت‌های بی‌نظیری را که مایه غرور ملی خواهد شد تعریف و در برنامه اجرایی قرار داده است.

بر همین اساس، تمام تلاشگرانی که در عرصه تولید و اشتغال گام برمی‌دارند موتور محرکه توسعه کشور هستند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال را برای سایرین فراهم کرده و فعالیت‌ها و اثرات مثبت آن را برای تمام افراد جامعه ایجاد می‌کنند.»

هدایای کارآفرین نمونه گردشگری گنجنامه

حالا پس از گذشت 10 سال می‌بینیم که دهکدۀ تفریحی توریستی ورزشی گنجنامه با ایجاد بخش‌های مختلفی در حوزه‌های تفریحی و ورزشی نشان داده است که در مسیر توسعۀ گردشگری استان همدان، غرب کشور و ایران زیبای چهارفصل چه گام‌های موثر و مهمی را برداشته است.

وجود ابزارهای تفریحی و مرتفع‌کردن هیجانات با ساخت بانجی جامپینگ، تیرول و ... ، ایجاد زیبایی‌های شناختی و تفریحی مانند غار آکواریوم، ایجاد و ساخت تله کابین که در بین استان‌های کشور جزو پروژه‌های بی‌نظیر در حوزۀ گردشگری و ورزشی به حساب می‌آید، ساخت و ایجاد سورتمۀ ریلی، ساخت اقامتگاه‌های بسیار زیبای کوهستانی در قالب ویلاهای کوهستانی با امکانات کم‌نظیر و استاندارد از جملۀ این گام‌ها در توسعۀ گردشگری استان و غرب کشور است.

جمیع این رخدادهاست که باعث می‌شود در شانزدهمین دورۀ نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته این منطقه و مدیرعامل آن به عنوان کارآفرین نمونه گردشگری معرفی شوند. تلاش‌های صورت گرفته در این منطقه و فرصت‌هایی که برای اشتغال و ... فراهم شده می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی دیگری را در گردشگری همدان فراهم کند.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage