سفر به استانبول یکی از راحت‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان است و نیازی به دریافت ویزا ندارد. همچنین شما می‌توانید با ماشین شخصی خود به این شهر بروید یا با تهیه بلیط تهران استانبول سفری سریع با هواپیما داشته باشید. البته بلیط هواپیما استانبول به تهران خود را هنگام برگشت فراموش نکنید!

کمپینگ در استانبول چگونه است؟

آیا نگران جمعیت‌های فشرده و دیدنی‌های گردشگری شلوغ در شهر استانبول هستید؟ با جا دادن کمپینگ در برنامه سفر خود با بلیط هواپیما تهران استانبول می‌توانید آرامش و معجزه طبیعت را در حین سفر خود ببینید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید. اگر تنها کمی از شهر پرهیاهو استانبول خارج شوید، به طبیعتی بکر و دست‌نخورده می‌رسید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مکان‌های کمپینگ در استانبول می‌پردازیم.

Sahilköy، بهشتی در شیله

کمپینگ در طبیعت استانبول

شیله محلی در شمال استانبول است و یکی از بهترین مکان‌های کمپینگ، یعنی Sahilköy را در خود جای داده است. این مکان برای کمپینگ ایده‌آل است، زیرا علاوه بر داشتن سرویس‌بهداشتی و حمام، ساحلی در کرانه دریای سیاه دارد. همچنین می‌توانید از این محل چادر کرایه کنید یا در رستورانش غذا بخورید. اگر با هواپیما به استانبول رفته‌اید، خوب است بدانید که امکان سفر به Sahilköy با اتوبوس نیز وجود دارد.

اگر در کمپینگ در چادر تازه‌کار هستید، همچنین مکانی با امکانات خود برای شما عالیست. Sahilköy در ساحل شمالی دریای سیاه واقع شده و ۳ بار در روز اتوبو‌س‌هایی به این مکان می‌روند.

کمپ جنگلی در Sülüklügöl, Bolu

اگر می‌خواهید به اعماق جنگل بروید، این محل کمپینگ در ناحیه بولو برای شما مناسب است. پس از پرداخت یک هزینه ناچیز برای ورود، می‌توانید دقیقا کنار دریاچه لیچ و بین تپه‌های پوشیده از درخت چادر بزنید. سمفونی قورباغه‌های Sülüklügöl اولین صداییست که در این مکان می‌شنوید. جالب است بدانید که ۴۰۶ نوع گیاه مختلف، که ۳۸ نوع آن کاملا بومی هستند، را در خود جای داده است.

مسیرهای هایکینگ زیادی هستند که به شما اجازه می‌دهند اطراف دریاچه و عمق جنگل را به خوبی ببنید. البته یادتان باشد که یک اسپری حشره‌کش با خود بیاورید تا از دست پشه‌های مزاحم در امان باشید. خوب است بدانید که Sülüklügöl امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، سطل‌ زباله و چوب مخصوص آتش روشن کردن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید: کدام اتاق هتل لاله برای شما مناسب تر است؟

Soğucak Yaylası در ساکاریا، مکانی ایده‌آل برای خانواده

این مکان برای خانواده‌هایی که بچه دارند بی‌نظیر است. فلات‌های بزرگ و پوشیده از چمن این مکان در قله کوه‌های سامانلی در ناحیه ساکاریا قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید به صورت رایگان هر کجا که می‌خواهید چادر بزنید، اما بهتر است پس از خارج شدن از جنگل، از فلات عبور کنید؛ زیرا در حاشیه جنگل مقابل، به سرویس‌بهداشتی نیز دسترسی خواهید داشت. چمن‌های Soğucak Yaylası تختی نرم و مکانی ایده‌آل برای بازی کردن فرزندان عزیزتان خواهند بود. همچنین شب‌ها می‌توانید روی چمن‌ها دراز بکشید و بدون آلودگی نوری شهر، برای اولین بار همه ستاره‌ها را ببینید.

اگر دوست دارید کمی پیاده‌روی نیز در سفر خود جا دهید، می‌توانید با گذر ۵ کیلومتر به برج آتش‌بانی Doğansivri برسید. اگر آسمان صاف باشد، می‌توانید از آن‌جا همزمان دریاچه ساپانکا و دریای سیاه را ببینید. البته در این سفر نباید ضدآفتاب را فراموش کنید، زیرا مدت زیادی را زیر آسمان آبی استانبول می‌گذرانید.

فلات Sultanpınar در بولو

این مکان در مرز ناحیه‌های بولو و ساکاریا واقع شده و یکی از بهترین‌ فلات‌های این منطقه است. این فلاک یک روستای دنج و زیبا، با مردمان مهمان‌نواز را نیز در خود جای داده است. مکان مشخصی برای کمپینگ وجود ندارد، پس می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، هر جا که می‌خواهید چادر بزنید. البته در نظر داشته باشید که با کمپینگ در Sultanpınar، به سرویس بهداشتی دسترسی نخواهید داشت.

اگر از پیاده‌روی لذت می‌برید، باید بدانید که این ناحیه پر است از فلات‌های مختلف، که با جنگل‌های متنوع، چمن‌های سرسبز و رودهای گوناگون پوشیده شده‌اند. اگر بین این فلات‌ها به پیاده‌روی می‌روید، مطمئن شوید که گوشی شما شارژ دارد و می‌توانید به جی‌پی‌اس دسترسی داشته باشید.

کوه Uludağ در بورسا

کمپینگ در طبیعت استانبول

کوه اولوداغ بالاترین‌ نقطه ناحیه مرمر است و حدود ۲۵۰۰ متر بالای سطح دریا قرار دارد. این مکان برای افرادی که در کمپینگ خبره هستند ایده‌آل است. شما در این کوه کاملا تنها و در عمق طبیعتی دست‌نخورده خواهید بود. ۳ دریاچه در نزدیکی اوج قله قرار دارند و با عبور از یک مسیر خاکی، می‌توانید دقیقا به حاشیه‌ی دریاچه Karagöl برسید و آن‌جا چادر بزنید. اگر تا به حال خارج از جنگل کمپ نداشته‌اید، باید بدانید که سکوت این محیط فوق‌العاده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کوه اولوداغ، نبودن پشه‌ها و مگس‌های مزاحم است. ارتفاع این مکان برای حشرات بالاتر خیلی زیاد است. باید توجه داشته باشید که شب‌ها خیلی سرد هستند، پس نیاز است که لباس‌های گرم به همراه داشته باشید. همچنین باید با خود هیزم داشته باشید، زیرا پس از عبور از درختان، دیگری چیزی برای جمع کردن نیست. این مکان برای پیاده‌روی‌های چالش‌برانگیز در زمینی کوهی بسیار مناسب است، البته به شرطی که کفش مناسب و آب کافی داشته باشید.

سخن پایانی

هیچ‌چیز به اندازه فرار از هیاهو و همهمه یک شهر شلوغ، به طبیعتی بکر و نفسگیر لذت‌بخش نیست. شهر استانبول مکان‌های بی‌نظیری برای کمپینگ دارد و آرامش این مکان‌های سرسبز و شگفت‌انگیز، خاطراتی فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد. شما می‌توانید با تهیه بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران همین حالا برای سفر خود به این شهر آماده شوید و کمپینگ را نیز در برنامه خود جا دهید.