قیمت ایمپلنت دندان های جلو سوالی است که افراد زیادی آن را مطرح و خواهان کسب اطلاعات سودمند درباره آن هستند. دندان های شکسته یا از دست رفته در ناحیه جلو دهان برای اکثر افراد ناراحت کننده هستند. در این مورد ایمپلنت می تواند راه حلی جذاب و در سطح بالای پزشکی برای رفع مشکل باشد. دندان های ثنایا یا جلویی ما در هنگام صحبت کردن و جویدن عملکردهای مهم بسیاری را بر عهده می گیرند. پس اگر دندان های جلو از دست رفته باشند، تنها ظاهر آن نیست که به طور حساسی ایجاد مشکل می کند.

هزینه کاشت دندان جلو

شایع ترین دلایل کاشت دندان جلو

در کنار اطلاع از قیمت ایمپلنت، عللی که باعث نیاز به انجام این درمان می شوند نیز حائز اهمیت هستند. هنگامی که دندان های ثنایا یا جلویی مشکل دارند، ایمپلنت یک انتخاب رایج برای جایگزینی دندان است. اما واقعا چه زمانی کاشت دندان اقدامی ضروری تلقی می شود؟ مانند از دست دادن دندان های دیگر، تعدادی از دلایل احتمالی وجود دارد که باعث می شوند دندان جلویی آسیب ببیند یا به طور کلی از بین برود. در اینجا شایع ترین دلایل از دست دادن دندان های جلویی را بیان می کنیم:

  • زمانی که دندان های ثنایا یا جلویی بر اثر تصادف شکسته یا آسیب دیده اند

  • دندان های ما بسیار سخت هستند و معمولا به راحتی با نیازهای روزانه کنار می آیند. اما دندان های جلویی در معرض خطرات خاصی قرار دارند: حوادثی مانند افتادن از جمله این خطرات محسوب می شود.

بنابراین یکی از شایع ترین علل آسیب دیدن دندان های جلویی در واقع چنین اتفاقاتی است. این امر به ویژه در مورد کودکان و جوانان صادق می باشد. در این اتفاقات شاید گوشه ای از دندان های جلویی بعد از افتادن شکسته شوند. اما گاهی اوقات دندان به قدری در اثر ترک آسیب می بیند که باید کشیده شود. در تصادفات اتومبیل یا دوچرخه، دندان همچنین ممکن است به طور کامل کنده شود.

از دست دادن دندان به دلیل پوسیدگی

قیمت ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان های جلویی خود را بر اثر پوسیدگی از دست داده اند نیز مهم است. پوسیدگی دندان های جلویی زمانی اتفاق می افتد که باکتری های پوسیدگی از قبل به عمق عاج یا تا ریشه ورود کرده باشند. درست است که گاهی اوقات می توان به جای ایمپلنت چنین دندانی را با درمان ریشه نجات داد. با این حال، این راه حل همیشه ممکن یا مطلوب نیست.

ایمپلنت دندان جلو

بیماری پریودنتال و قیمت ایمپلنت برای حل این مشکل

بیماری پریودنتال دلیل دیگری است که افراد برای درمان آثار آن به دنبال کاشت دندان و اطلاع از قیمت ایمپلنت هستند. این بیماری کاهش مزمن پریودنتال است و بخش بزرگی از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت درمان به موقع، بیماری پریودنتال معمولاً تحت کنترل می باشد. با این حال، اگر درمان بیش از حد به تاخیر بیفتد یا اگر بیماری به سرعت پیشرفت کند، می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. در این حالت لثه و استخوان اطراف دندان به عقب نشینی ادامه می دهند تا زمانی که دندان لق شده و در نهایت بیفتد.

ایمپلنت انسیزور یا کاشت دندان های جلویی: دوره درمان

درمان با ایمپلنت برای دندان های جلویی اساساً مشابه با سایر دندان هاست. با این حال روش کاشت ثنایا فقط ممکن است کمی با سایر ایمپلنت ها متفاوت باشد. در این مورد چندین مرحله وجود دارد که باید انجام شود:

  • ابتدا دندانپزشک بررسی می کند که آیا ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر. برای این کار، مثلاً ضخامت و تراکم استخوان فک را اندازه می گیرد.

  • اگر استخوان به اندازه کافی ضخیم یا متراکم نباشد، ابتدا به اصطلاح تقویت استخوان انجام می شود.

  • تنظیم، خود یک عمل جراحی جزئی تحت بی حسی موضعی است. دندانپزشک استخوان را در معرض دید قرار می دهد، سوراخی در آن ایجاد می کند، ایمپلنت را پیچ می کند و سپس دوباره آن ناحیه را می دوزد.

  • اکنون ایمپلنت باید حداقل 3 تا 6 ماه بهبود یابد.

  • پس از بهبودی نهایی، ایمپلنت نمایان می شود.

  • تنها در این صورت است که می توان تاج ایمپلنت را ساخت و در محل مربوطه قرار داد.

آیا در طول دوره بهبودی ترمیم موقت دریافت خواهم کرد؟

از زمان درمان و تعیین قیمت ایمپلنت تا قرارگیری ایمپلنت نهایی چند ماه طول می کشد. به خصوص زمانی که قرار است یک دندان ثنایا با ایمپلنت جایگزین شود. بسیاری از بیماران در این زمان نگران ظاهر خود هستند. اما نگران نباشید: لازم نیست مطب دندانپزشکی را با شکاف قابل مشاهده در دندان های خود ترک کنید! شما یک راه حل موقت برای مرحله بهبود ایمپلنت دندان جلوی خود دریافت خواهید کرد. در اینجا گزینه های مختلفی وجود دارد. در موارد معدودی می‌توان ایمپلنت تازه وارد شده را فوراً با روکش موقت تهیه کرد. اما در بیشتر موارد، برای این منظور از بریج چسبی یا موقت استفاده می شود.

ویژگی های ایمپلنت دندان جلویی

قیمت ایمپلنت دندان های جلویی بالاست و بسیاری از افراد در این مورد خواهان آشنایی با ویژگی های این نوع درمان پیش از اقدام به انجام آن هستند. اگر دندان ثنایا نیاز به ایمپلنت داشته باشد، دندانپزشک را با چالش های خاصی مواجه می کند. زیرا اپتیک در ناحیه دندان جلویی باید کامل باشد. بنابراین دندانپزشک شما می خواهد زمان زیادی را برای بهبود استخوان و شکل دادن به لثه ها اختصاص دهد. وقتی صحبت از ایمپلنت دندان قدامی می شود، به دندانپزشکی که تجربه زیادی در ایمپلنتولوژی دارد اعتماد کنید.

کاشت دندان جلو

آیا جایگزینی برای ایمپلنت دندان قدامی وجود دارد؟

ایمپلنت فقط یک انتخاب است و همیشه بهترین گزینه نیست. در این مورد می توان از بریج یا تاج به جای ایمپلنت دندان استفاده کرد. این جایگزینی بسته به شرایط بیمار انجام می شود:

  • اعم از اینکه دندان فقط آسیب دیده باشد یا به طور کامل از بین رفته باشد،

  • چه هزینه هایی را می توانید و می خواهید متحمل شوید،

  • آیا یک بیماری زمینه ای دندان مانند بیماری پریودنتال وجود دارد،

  • آیا عوامل خطر برای درمان موفقیت آمیز ایمپلنت، مانند سیگار کشیدن وجود دارد،

  • چند دندان از دست رفته است.

کاشت دندان جلو: ایمپلنت یا بریج؟

در صورت از دست دادن کامل دندان، شما می توانید بین ایمپلنت یا بریج یک گزینه را انتخاب کنید. در این مورد، بریج فلزی با روکش جزئی ساخته شده از سرامیک نشان دهنده مراقبت استاندارد است و می تواند توسط شرکت های بیمه تحت پوشش قرار گیرد.

یک بریج همچنین می تواند به شیوه ای بصری جذاب و کاربردی اجرا شود. با این وجود، برای بسیاری از بیماران، این محلول کمتر شبیه دندان واقعی خودشان است تا ایمپلنت. با این حال، در مورد بیماری پریودنتال، مواد استخوانی ضعیف یا سایر عوامل خطر، گاهی اوقات راه حل پزشکی بهتری می باشد.

آیا قیمت ایمپلنت در جاهای مختلف متفاوت است؟

مانند هر نوع پروتز دیگری، تفاوت قیمت ایمپلنت در روش های مختلف دندانپزشکی قابل توجه است. این امر به ویژه در مورد ایمپلنت گران قیمت، که دارای بسیاری از خدمات خود پرداخت است، صدق می کند. با این موارد، دندانپزشک آزادی عمل زیادی در قیمت گذاری دارد.

منبع : هزینه ایمپلنت ، dental implant cost