خرید نبشی و ناودانی باید از طریق فروشگاه‌های معتبر انجام شود چرا‌که این مقاطع فولادی باید دارای درجه کیفی بالایی باشند. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که به عنوان برند مطرح در زمینه فروش این دسته از محصولات شناخته شده است.

مشخصات انواع نبشی

نبشی از دسته فولاد مقطعی طویل است که از دو بال تشکیل شده است و عرض این بال‌ها می‌توانند به صورت مساوی یا نامساوی باشند. د واقع زاویه بین دو بال نبشی می‌تواند 90 درجه باشد که اغلب آن را با حرف انگلیسی L می‌شناسند و اگر دو بال نبشی با زاویه متفاوت در کنار یکدیگر قرار بگیرند، آن را با حرف V انگلیسی نشان می‌دهند.

انواع نبشی موجود در بازار

مهم‌ترین تفاوت نبشی پرسی و فابریک مربوط به زمان ساخت این دو محصول است که تفاوت در ساخت آن‌ها سبب ایجاد ویژگی‌ها و خواص فیزیکی شده است. در ادامه ویژگی‌های نبشی پرسی و فابریک را ذکر کرده‌ایم:

نبشی پرسی

نبشی پرسی با ورق‌های فولادی با طول ۶ متر به تولید می‌رسند که با عملیات نورد نبشی های استاندارد با طول 6 تا 12 متر به تولید می‌رسند، به گونه‌ای که ورق را با دستگاه نورد خم می‌کنند و مقطع مورد نیاز را به تولید می‌رسانند. در مبحث قیمت باید در نظر داشته باشید که قیمت نبشی پرسی از قیمت نبشی فابریک ارزان‌تر است چرا‌که از کیفیتی پایین تر برخوردار هستند.

نبشی فابریک

نبشی فابریک نیز از دسته محصولاتی است که با استفاده از شمش فولادی و با فرآیند نورد گرم به تولید می‌رسند که در واقع نبشی بال نامساوی از نبشی فابریک ساخته می‌شوند. نبشی بال مساوی و نامساوی هر دو دارای دو ضلع یکسان هستند و در نبشی بال نامساوی یک ضلع کوچک‌تر است. در واقع کیفیت نبشی فابریک از نبشی پرسی بالا‌تر است که متریال ساخت این محصولات تعیین کننده قیمت آن‌ها هستند. در واقع قیمت نبشی ۳، ۴، ۵  نیز با یکدیگر کاملا متفاوت هستند چرا‌که از نظر ابعاد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

مشخصات انواع ناودانی

انواع ناودانی با فرآیند‌ نورد سرد و گرم به تولید می‌رسند که مسلما قیمت هر یک از انواع ناودانی ها با توجه به نوع فرآیند تولیدی که دارند، دارای قیمتی متفاوت از یکدیگر نیز هستند. علاوه بر نوع تولید متفاوتی که ناودانی‌ها دارند، باید در نظر داشته باشید که انواع ناودانی بر اساس شکل ظاهری نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک برای صنایعی خاص کاربرد دارند.

 ناودانی ساده

ناودانی ساده

ناودانی ساده یکی از انواع ناودانی های مورد استفاده در صنایع صنعتی و ساختمانی هستند که با اندازه‌های گوناگون 8 تا 12 به تولید می‌رسند. ارتفاع این ناودانی ها از 30 میلی‌متر تا 400 میلی‌متر است که با توجه به نیاز مشتری، در فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت به تولید می‌رسند و با قیمتی مناسب‌تر از دیگر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

ناودانی مشبک

ناودانی مشبک نیز با ورق گالوانیزه ساخته می‌شود که در اصل سوراخ‌هایی وی سطح این ورق تعبیه شده است و این سوراخ‌ها برای بستن پیچ و مهره در نظر گرفته شده‌اند. از ناودانی مشبک برای ساخت قفسه فلز استفاده می‌شود.

ناودانی سبک

این ناودانی از دسته محصولاتی است که وزن آن طبق جدول اشتال نیست و وزنی کمتر از وزن استاندارد تعریف شده دارند.

ناودانی سنگین

در باب تخمین زدن قیمت انواع نبشی و ناودانی باید در نظر داشته باشید که نوع و میزان متریال استفاده شده در ساخت این محصولات به چه صورت است. ناودانی سنگین طبق جدول اشتال ساخته می‌شود و دارای وزن و ابعادی استاندارد هستند. در واقع ناودانی سبک و سنگین از نظر ابعاد، وزن، استاندارد و کاربرد تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و در اصل قیمت نهایی ناودانی سبک و سنگین بر اساس وزن، سایز و نوع محاسبه می‌شود.

تفاوت قیمت نبشی و ناودانی چقدر است؟

در واقع قیمت نبشی و ناودانی چندان با یکدیگر متفاوت نیست و در اصل این دو محصول شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. عامل موثر بر قیمت نبشی و ناودانی نوع و میزان متریال مصرفی برای ساخت هر یک از این دو محصول است که هر چه میزان متریال مصرفی ساخت محصول افزایش پیدا کند، متقابلا روی قیمت آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. مورد بعدی که در زمان خرید نبشی و ناودانی تخمین زده خواهد شد، ابعاد و نوع محصولات است که هر چه سایز نبشی یا ناودانی افزایش پیدا کند، قطعا روی قیمت نیز تاثیر گذار خواهد بود.

ناودانی به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات فولادی در ساخت و ساز به صورت روزانه در سایت ثامن تجارت براساس وزن، جنس و نوع کارخانه تولیدی تغییر می‌گردد. به طور کلی ناودانی 10 و 20 به عنوان یکی از مهم ترین مقاطع فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز، دارای ابعاد گوناگونی هستند. شکل آن ها به صورت C و U است و بیشتر به صورت طول 12 متری برش خورده در بازار موجود هستند. یکی از شناخته شده ترین انواع ناودانی، ناودانی اروپایی یا 10 است که در پروژه های عمرانی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه نوسانات قیمت در بازار آهن آلات بسیار زیاد است، تمامی مشتریان می‌توانند از قیمت نبشی و قیمت انواع ناودانی در سایت ثامن تجارت مطلع شده و نسبت به خرید مستقیم از درب کارخانه اقدام کنند. همچنین خرید بدون واسطه از تولید کننده امکان فروش بهترین محصولات را با کیفیتی بالا با قیمتی مناسب فراهم نموده است.

منبع : https://samentejarat.com/blog