به گزارش اکوایران، امروز از ابتدای معاملات حرکت شاخص کل بورس نزولی شد اما پس از 10 دقیقه روند شاخص صعودی شد و با شیب ملایمی به صعود ادامه داد. در نهایت شاخص کل در سطح 2 میلیون و 89 هزار و 948 واحد ایستاد که نسبت به روز چهارشنبه 11 هزار و 235 واحد صعود داشته است.

شاخص هم وزن بورس در پایان معاملات امروز 8 هزار و 198 واحد نسبت به روز چهارشنبه بالا آمد و در رقم 630 هزار و 724 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم سبزپوش شد و 217 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 578 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس هزار و 372 واحد صعود کرد و در سطح 109 هزار و 815 واحد ایستاد.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 528 نماد رشد قیمت داشتند و 168 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 76 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 24 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی از بورس

روز دوشنبه پس از 8 روز معاملاتی متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 114 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. 

امروز نماد وکغدیر با 330 میلیارد تومان بیشترین خروج پول را داشت و پس از وکغدیر، نمادهای شپنا و نوری قرار داشتند.  

در مقابل، نمادهای وبصادر، خودرو، اخابر و خساپا بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای ریالی بازار سبزپوش بودند و دو گروه بانکی و خودرویی یکپارچه سبزپوش بودند. این در حالی است که پس از اعلام خبر تغییر مبنای نرخ ارز صنایع به 28 هزار و 500 تومان، بسیاری از  نمادهای کامودیتی محور قرمزپوش بودند. 

نمادهای فارس، میدکو و خودرو بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فولاد، فملی و نوری بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و شگویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و مارون، زاگرس و کگهر بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

صف‌های خرید و فروش معاملات دوشنبه

در پایان معاملات دوشنبه، 224 نماد صف خرید داشتند و 18 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید به 888 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 51 میلیارد تومان بود. 

جدول معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 65 هزار و 65 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 46 هزار و 480 میلیارد تومان بود که 71 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 13 هزار و 680 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است.

در معاملات امروز نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنعتی معادن غدیر) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 948 میلیارد تومان بود. 

پس از وکغدیر، انتخاب بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبصادر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خگستر و خساپا  در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد یک میلیارد و 885 میلیون و 736 هزار و 943 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبصادر تعلق داشت. دو نماد خودرو و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس