استانبول، کلان شهر ترکیه، جایی که قلب این کشور می تپد، اغلب تور استانبول به استراحتگاه های ساحلی جنوبی یا دودکش های جادویی کاپادوکیه ترجیح داده می شود.بیایید به دلایل منحصر به فرد برای دیدن بزرگترین شهر جهان با تور استانبول ارزان نگاه کنیم.

1.شهری که سه امپراتوری برای آن جنگیدند

امپراتوری های روم، بیزانس و عثمانی همگی برای کنترل مالکیت شهر برای تسلط بر تجارت بین دریای مدیترانه و دریای سیاه با یکدیگر رقابت کردند. قبلاً مقر سه امپراتوری قدرتمند بود: روم، بیزانس و عثمانی. سرزمین واقعی شهر در نهایت توسط امپراتوری عثمانی تصرف شد.

2. سایت های میراث جهانی یونسکو در بالا و زیر زمین:

شهر باستانی استانبول حدود 650 هکتار وسعت دارد و دارای مکان هایی مانند کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و آب انبار زیرزمینی باسیلیکا است که همگی توسط این سازمان محافظت می شوند .

3. سفری به گذشته در زمان بیزانس داشته باشید

آب انبار باسیلیکا یا به قول مردمان کشور بزرگ ترکیه Yerebatan Sarnıcı یکی از جالب ترین دیدنی های تور استانبول لحظه آخری است. این بنا توسط امپراتور ژوستینیان اول در قرن ششم ساخته شد تا 80000 مترمکعب آب ذخیره کند و به کاخ های اطراف بفرستد. این بقایای سیستم آبی امپراتوری بیزانس با صدها ستون قدیمی یونی و قرنتی است که گردشگران می‌توانند از طریق آن قدم بزنند و از نزدیک بررسی کنند.

4. هزینه بلیط یک طرفه از اروپا به آسیا ممکن است کمتر از 1 دلار باشد

به عنوان تنها شهر در جهان که دو قاره را در بر می گیرد، حمل و نقل عمومی سفر بین قاره ای را در داخل شهر ما کاملاً مقرون به صرفه می کند - و اگر استانبول کارت را از یکی از فروشندگان آب نبات کنار جاده ای خریداری کنید بسیار مقرون به صرفه تر است.

5. قهوه ترک چیزی بیش از یک نوشیدنی است

با وجود اینکه گفته می شود نوشیدن قهوه ترک با دوستان ارزش 40 سال دوستی را دارد، اما سیاهی های قهوه در فنجان قهوه می تواند نشان دهد که این دوستی ها در آینده چقدر وفادار خواهند بود. فال‌گیران قهوه (kahve falı) را می‌توانید در Kadıköy و خارج از خیابان استقلال پیدا کنید، جایی که افراد کنجکاو می‌توانند در آنجا بنشینند و قهوه ترکی بنوشند قبل از اینکه از فال خود خبر دهند تا بدانند چه سرنوشتی در انتظارشان است.

6. چون صبحانه ترکی-kahvaltı وجود دارد

شما از هر قومی می توانید صبحانه بخورید و به فرهنگ غذایی ترکی نزدیک شوید. Kahvaltı، که به معنای واقعی کلمه "قبل از قهوه" ترجمه می شود، همه چیز درباره اوقات فراغت و یک بوفه صبحانه است . صبحانه ترکی یک غذا نیست، بلکه انواع غذاهای ترکی است که در وعده های لقمه ای سرو می شود . به طور معمول شامل پنیر، شیرینی، دیپ و سس، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی تازه، خیار، نان، گوشت پخته شده، عسل، و انواع مربا است.

غذاهای متنوع ترکی

7. و غذاهای متنوع ترکی متنوع است

غذاهای ترکی با استفاده از سنت های چند صد ساله تمدن های مختلف تهیه می شود. به عنوان مثال، یونانیان باستان کسانی بودند که کشت را به ترکیه معرفی کردند. ایران شیرینی های معروف و شکر و غلات را تهیه می کرد. کباب‌ها و نان‌های کیسه‌ای نشان از تبار بی‌نظیر عشایری دارد. تأثیر عربی در خمیر فلفل قرمز شیرین و تند مشهود است. مسافران می توانند از انواع کباب ترکی، مزه (پیش غذا) و غذاهای بر پایه گوشت انتخاب کنند.

8. لذت بردن از مناظر خیره کننده

مکان‌ها و منظره‌های بسیار خوبی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید از مناظر پانوراما استانبول لذت ببرید، از مکان‌های تاریخی مانند برج‌ها، مساجد و کاخ‌ها تا تراس‌های پشت بام، نخلستان‌ها و بالای تپه‌ها. به عنوان مثال، تپه پیر لوتی یک مقصد تفریحی و گردشگری فوق العاده در منطقه گلدن هورن استانبول است.

9. بسفر منحصر به فرد

زیبایی خاص استانبول از تنگه بسفر (بوغازیچی) نشات می گیرد، تنگه ای به طول 19 مایل که از میان شهر می گذرد و آسیا و اروپا و همچنین دریای مرمره و دریای سیاه را تقسیم می کند. تنگه بسفر یکی از زیباترین مخلوقات طبیعی روی این سیاره است. با قایق تندرو، قایق بادبانی یا کشتی عمومی، می‌توانید در تنگه بسفر بگردید و خطوط ساحلی هر دو قاره را ببینید .

10. به تجربه منحصر به فرد ماهی و چیپس علاقه دارید؟ ماهی و نان Eminönü:

Balık ekmek (ساندویچ ماهی) یکی از نمادین ترین غذاهای خیابانی استانبول و یک وعده غذایی رضایت بخش در هر زمانی از روز است – البته برای صبحانه مناسب نیست. چشیدن یک ساندویچ ماهی در ساحل امینونو همچنان یک سرگرمی کلاسیک استانبولی و یک تفریح ​​آخر هفته برای خانواده هاست.

11. در Ortaköy از کت ترکی potato-kumpir لذت ببرید

کومپیر معادل سیب زمینی ژاکتی در ترکیه یک غذای معمولی خیابانی استانبولی و راهی ارزان برای سیر کردن است.

12. حمام سنتی ترکی

طرفداران آبگرم در استانبول با یک درمان فوق العاده روبرو هستند. این کلان شهر جهانی به خاطر تاریخچه حمام کردن و حمام های چند صد ساله و امکانات آبگرم خود مشهور است.

13. بازار بزرگ را کشف کنید

این بازار که به‌عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان شناخته می‌شود، انفجاری از رنگ و جنجال است که محل زندگی حدود 4000 تاجر است. این بهترین مکان برای خرید سوغاتی های اصیل، جواهرات زیبا و فرش های ترکی است.

 حفاری برای جواهرات پنهان در بازار کک فریکوی

14. حفاری برای جواهرات پنهان در بازار کک فریکوی

یکشنبه‌ها صبح، تاجران عتیقه جای سبزی‌فروشان را می‌گیرند و غرفه‌هایی برای عرضه انواع عتیقه‌جات، صفحات وینیل، کتاب‌های قدیمی، مجلات، پوسترهای فیلم اصلی و سایر گنجینه‌های پنهان برپا می‌کنند.

15. استانبول، شهر گربه های ولگرد

گربه های استرات را می توان در همه جا پیدا کرد و مردم محلی آنها را می ستایند . تقریباً هر چند قدمی که در خیابان های استانبول می روید، ممکن است غذای خود را با آنها نوازش کنید و به اشتراک بگذارید.

16. تونل خیابان استقلال

تونل، دومین قطار زیرزمینی جهان پس از متروی لندن، همچنان در حال فعالیت است . این یک روش محبوب برای دسترسی به Beyoglu برای افرادی است که به اسکله همسایه Karaköy می رسند.

17. تجربه استانبول لوکس

استانبول طیف گسترده‌ای از تجربه‌های عالی و لوکس را ارائه می‌دهد. رستوران Mikla که در بالای هتل Marmara Pera قرار دارد، چشم‌اندازهای پانوراما از Beyoglu، شاخ طلایی، و بسفر و همچنین برخی از خلاقانه‌ترین غذاهای عالی استانبول را ارائه می‌دهد .

18. زندگی در چهار فصل

هنگامی که دما کاهش می یابد، هفت تپه استانبول به بهشت ​​زمستانی تبدیل می شود. اما در ماه ژوئن به سواحل جزایر پرنسس سفر می کنیم، در ساحل سوما در دریای سیاه مهمانی می کنیم، یا در کنار استخر در Suada، جزیره مصنوعی پیچیده، استراحت می کنیم .

جشنواره بین المللی لاله استانبول

19. آیا در مورد جشنواره بین المللی لاله استانبول چیزی شنیده اید؟

جشنواره بین‌المللی لاله استانبول که در ماه آوریل برگزار می‌شود، شاهد شکوفه‌دهی 20 میلیون لاله در سراسر شهر است. با دوربین در دست به سمت پارک های امیرگان و گلهانه حرکت می کنیم تا بهترین تزئینات شهر را مشاهده کنیم. گل لاله، گل ملی هلند نیز از استانبول سرچشمه گرفته و از آنجا به هلند منتقل شده است.

منبع: سایت توریاب | touryabtravel