ارزیابی کردن ویلا از طریق وب‌سایت‌های نظیر علی بابا که اقدام به اجاره ویلا از علی بابا کرده است کار چندان دشواری نیست. کافی است شما در قدم اول به‌عکس های که از ویلای مربوطه برای شما در نظر گرفته‌شده است دقت داشته باشید. درصورتی‌که با این مهم به این امر که آیا نظافت رعایت شده است یا خیر پی نبردید. به‌راحتی می‌توانید از طریق کامنت های که مهمان‌های پیش از شما به آن ویلا ارائه کرده‌اند به یک ارزیابی کلی دست پیدا کنید. این امر سبب خواهد شد تا شما با خیال راحت دست به اجاره ویلا بزنید. بااین‌وجود ما بنا را بر این اساس می‌گذاریم که تمام پروتکل بهداشتی رعایت شده است اما خودمان چه کنیم که بیماری در طول سفر ما را تهدید نکند. کافی است با ما همراه باشید چون قرار است شمارا در این راه یاری کنیم.

چطور بهداشت ویلا را ارزیابی کنیم؟

اجاره ویلا از علی بابا همان‌طور که در ابتدا اشاره شد نسبت به اجاره ویلا از جاهای ناشناخته خطر کمتری را به شما تحمیل می‌کند. بااین‌وجود خارج از لطف نیست اگر شما خود قدری از شرایط بهداشتی یک ویلا اطلاعات لازم را داشته باشید.

به نظافت روزانه بپردازید

به نظافت روزانه بپردازید

زمانی که قرار است شما در طول سفر در یک هتل اقامت داشته باشید خواه‌ناخواه خدمات مربوط به نظافت اتاق شما از سوی بخش خانه‌داری هرروز دنبال می‌شود. این امر برای اجاره ویلا علی بابا یا هر جای دیگر در اختیار شما نیست چراکه خود باید نظافت روزانه اتاق‌هایتان را انجام دهید تا خطری از باب نظافت به جهت سلامتی بیشتر شمارا تهدید نکند. در نظر داشته باشید که برای این منظور باید از صاحب‌خانه وسایلی که برای نظافت روزانه به آن نیاز است را حتماً تهیه کنید.

با خود رختخواب تمیز ببرید

به یاد داشته باشید که هیچ صاحب‌خانه‌ای با رفتن مهمان قبلی از ویلا برای خرید رختخواب و ملافه جدید اقدام نمی‌کند. بخت اگر با شما یار باشد شاید به شما پیش از اقامتتان لطف شده و تمام ملافه‌ها شسته شده باشد. از همین رو حتماً نیاز است در صورت داشتن حساسیت پوستی برای اقامتتان ملافه و رختخواب تمیز با خود همراه داشته باشید. چراکه در اتاق‌خوابی که شما اجاره کرده‌اید افراد بسیاری با شرایط بسیار متفاوت‌تر نسبت به شما اقامت داشته‌اند و در آن اتاق به استراحت پرداخته‌اند.

از همراه داشتن دمپایی روفرشی غافل نشوید

 یکی از مهم‌ترین مواردی که برای اجاره ویلا باید به آن توجه داشت جارو کشیدن کف اتاق‌ها است. به این خاطر که بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن مقررات مربوط به شرایط بهداشتی با کفش به رفت‌وآمد در اتاق‌ها می‌پردازند. به همین خاطر به شما توصیه می‌شود حتماً به‌خوبی خود پیش از اقامت تمام اتاق‌ها را جارو کنید. تا حد ممکن هم از انداختن سفره روی زمین برای صرف غذا خودداری کنید چراکه این آلودگی ممکن است وارد غذای شما شود. درنهایت هم استفاده از دمپایی روفرشی بهترین کاری است که شما برای حفظ سلامتی خود پیش از هر کاری می‌توانید دنبال کنید. ارزیابی کردن سلامت و بهداشت محیط برای شما کار دشواری است و بهترین کار این است که خود برای پاک‌سازی محیط اقدام کنید.

آلوده‌ترین مکان کجاست؟

آلوده‌ترین مکان کجاست؟

شاید با خود بگوید که آلوده‌ترین بخش سرویس‌های بهداشتی هستند که قطعاً همین‌طور است. حال‌آنکه باید به یاد داشته باشید که هر مکان عمومی که در آن رفت‌وآمد زیاد دنبال شده باشد محل آلوده‌ای است و نیاز به نظافت اساسی دارد؛ مثلاً شما برای شستشوی محیط سرویس بهداشتی بهتر است خود با مواد ضدعفونی‌کننده دست‌به‌کار شوید. چون اگر به هر دلیلی باکتری و میکروب‌های که پیش از شما در آن مکان نفوذ کرده‌اند به بدن شما یا فرزندتان سرایت کند به‌طور کل سفر شمارا تلخ خواهد کرد. از سوی دیگر به شما توصیه می‌کنیم به نظافت شیرآلات و آشپزخانه هم بسیار اهمیت دهید چون استفاده از این دو مورد هم بعد از سرویس بهداشتی به‌صورت عمومی به شکل پررنگی دنبال می‌شود. حتی کنترل تلویزیون هم می‌تواند یک منبع آلوده بسیار مهم باشد که بهتر است برای ضدعفونی کردن آن اقدام شود.

کلام آخر برای رعایت بهداشت در ویلا

 شستن و نظافت مبل‌های که پیش از شما افراد بسیاری از آن استفاده کرده‌اند کار دشواری است. چون همراه داشتن بخار شو و جاروبرقی برای یک نظافت اصولی قطعاً کار غیرممکنی است. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم حتماً از یک اسپری الکل برای ضدعفونی کردن این وسایل پرمصرف استفاده کنید تا قدری خطر سرایت ویروس‌ها به شما کمتر شود. بعد از اسپری کردن می‌توانید با دستمال خشک به جمع‌کردن گردوغبار بپردازید. آب + ریکا + سرکه هم می‌تواند ترکیب قوی برای این ضدعفونی کردن باشد. حتی شما می‌توانید با کشیدن یک ملافه روی تخت خواب و مبلمان با خیال راحت‌تری به استراحت بپردازید. برای کف اتاق‌ها هم در صورت استفاده از سرامیک می‌توانید از همین محلول‌ها برای ضدعفونی کردن استفاده کنید. همراه داشتن ملافه تمیز، مواد ضدعفونی کردن و وسایل مرتبط بانظافت روزانه امر بسیار مهمی است که شما برای اجاره ویلا علی بابا یا هر جای دیگری باید دنبال کنید. تا خطر سرایت بیماری در طول سفر برای شما به حداقل برسد.