رپرتاژ آگهی: برای سفر زمینی از وان به استانبول نیز می‌توان از خودرو شخصی، اتوبوس و قطار استفاده کرد. چنانچه قصد انجام سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از وبسایت و اپلیکیشن فلای تودی برای رزرو بلیط پرواز و هتل‌های ترکیه مانند هتل دابل تری بای هیلتون وان کمک بگیرید.

چرا سفر زمینی به استانبول

روش‌های مختلفی برای سفر به استانبول ترکیه وجود دارد که یکی از آن‌ها، سفر زمینی از وان است. سفر با خودرو شخصی، جذابیت‌های خاص خود را دارد. در طول مسیر می‌توانید به دیگر شهرهای ترکیه سری بزنید و از جاذبه‌های آن‌ها دیدن کنید. قیمت بلیط اتوبوس و قطار به استانبول نسبت به هواپیما، بسیار کم‌تر است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که رفتن تا استانبول با ماشین می‌تواند دشوار و خسته‌کننده باشد.

سفر زمینی به وان ترکیه

یکی از نزدیک‌ترین مسیرها برای سفر زمینی به شهر وان، از طریق ترمینال‌های آذربایجان غربی است. شهر زیبای خوی در آذربایجان غربی، چندین ترمینال دارد که شما می‌توانید برای سفر به وان در آنجا سوار اتوبوس، قطار و... شوید. پیش از آغاز سفر، بهتر است محل اقامت و هتل خود را در ترکیه رزرو کنید. در وبسایت فلای تودی شما به تمامی هتل‌ها و هاستل‌های ترکیه دسترسی خواهید داشت.

سفر به وان با اتوبوس

برای سفر به وان با اتوبوس از ایران، باید از سه مرز موجود در آذربایجان غربی و تبریز عبور کنید. این سه مرز شامل مرز رازی، مرز بازرگان و مرز سرو می‌شود.

  • مرز رازی: از بهترین گزینه‌های سفر به وان با اتوبوس، اقدام از طریق مرز رازی است. نام دیگر مرز رازی، مرز کاپیکوی است. این مرز در استان آذربایجان غربی و شهر خوی قرار دارد و تا شهر وان حدودا ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. مرز کاپیکوی برای سفر زمینی به وان از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است و تنها در این ساعات، اجازه گذر از این مرز را خواهید داشت.

  • مرز بازرگان: مرز دیگری نیز برای این سفر زمینی وجود دارد که به آن مرز بازرگان می‌گویند. برای گذر از این مرز باید به ترمینال‌های شهر ماکو در شمال آذربایجان غربی بروید. البته این مرز شما را مستقیم به شهر وان نمی‌رساند و در ابتدا باید به شهر ترابزون و بعد به وان بروید. فاصله ترابزون از مرز بازرگان حدود ۵۷۵ کیلومتر است.

  • مرز سرو: مرز آخر برای سفر زمینی به وان، مرز سرو است. این مرز نیز در استان آذربایجان غربی و شهر سرو قرار دارد. سفر به وان با اتوبوس از تهران تقریبا ۱۳ تا ۱۵ ساعت زمان می‌برد که طولانی بودن آن بیشتر به دلیل گشت‌های مرزی است. از مرز سرو تا وان ترکیه تقریباً ۷۸۴ کیلومتر فاصله وجود دارد.

سفر به وان با ماشین شخصی

به‌طور کلی، ما سفر زمینی به وان را با ماشین شخصی توصیه نمی‌کنیم. بسیاری از مسافران به‌هیچ‌وجه سمت این سفر نمی‌روند؛ زیرا سفر با ماشین شخصی به وان بسیار سخت است و دوندگی بالایی دارد. شما می‌توانید با ماشین خود تا آذربایجان بروید و بعد با اتوبوس و قطار به وان سفر کنید. در حالت دیگر نیز می‌توانید با ماشین خود به سمت وان ترکیه بروید که هزینه بنزین بالایی را باید بپردازید. مدارکی که برای این سفر لازم دارید، عبارت‌اند از:

  • گواهینامه بین‌المللی

  • پلاک بین‌المللی

  • کارت ماشین

  • بارکدهای مورد نیاز برای سفر

  • رسید پرداخت هزینه‌های عوارض شهرداری

  • رسید هزینه دریافت مجوز عبور از مرز

  • بیمه اتومبیل

پیش از سفر به ترکیه حتماً از طریق وبسایت فلای تودی محل اقامت خود را رزرو کنید. در این سامانه، امکان مقایسه قیمت و امکانات هتل‌های مختلف وجود دارد. در نتیجه می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

سفر زمینی به وان با قطار

برای سفر با قطار به شهر وان می‌توانید با رزرو بلیط قطار از فلای تودی، از تهران به شهر تبریز بروید. در این صورت، از شهر تبریز نیز با یک قطار به‌صورت مستقیم به وان ترکیه خواهید رسید. البته این سفر به علت بازرسی‌های مرزی، بسیار زمان‌بر خواهد بود و تقریباً یک شبانه‌روز طول می‌کشد.

سفر از وان به استانبول

هنگام گذر از مرز وان ترکیه، ازآنجایی‌که نیاز به استراحت دارید، می‌توانید شب را در هتل دابل تری بای هیلتون وان بگذرانید. این هتل در نزدیکی دریاچه شهر وان قرار دارد و امکانات بالایی به مسافران ارائه می‌دهد. بعد از اقامت در این هتل باید از شهر وان با وسایل نقلیه موجود به آنکارا بروید و در نهایت خود را به استانبول برسانید.

هزینه سفر زمینی به استانبول

هزینه سفر زمینی به استانبول

برای سفر به استانبول از ایران، از نظر مقرون‌به‌صرفه بودن، بهترین گزینه سفر با قطار و اتوبوس است. بلیط اتوبوس سفر به استانبول از تبریز برای هر فرد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. بلیط سفر به استانبول از تهران برای هر شخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این سفر با قطار نیز حدود ۴ میلیون تومان هزینه دارد. البته به دلیل نوع مسیر ریلی، سفر با قطار چندان راحت نیست و اتوبوس گزینه بهتری برای سفر زمینی به وان است.

جمع‌بندی

سالانه تعداد بسیاری مسافر از ایران به روش‌های مختلف به ترکیه سفر می‌کنند. هرکدام از این روش‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند؛ اما سفر زمینی را می‌توان از مقرون‌به‌صرفه ترین آن‌ها دانست. در شهر وان، هتل‌های زیادی مانند هتل دابل تری بای هیلتون وان فعالیت می‌کنند که می‌توانید از طریق وبسایت و اپلیکیشن فلای تودی برای رزرو آن‌ها اقدام کنید.