رپرتاژ آگهیبلیط قطار تهران ساری شما را به حضور در رویایی‌ترین مسیر دعوت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید شمال کشور به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مطلوبی که دارد همیشه سرسبز است. این سرسبزی و شادابی طبیعت بهانه‌ای دست افراد می‌دهد تا به جای استفاده از وسیله نقلیه‌ای مانند هواپیما، قطار را انتخاب کنند. البته سفر با اتوبوس و خودروی شخصی هم امکان‌پذیر است اما سفر با قطار شبیه هیچکدام نیست.

قطار تهران ساری و عبور از قلب سبز ایران

سفر با قطار در تمام نقاط ایران و جهان بیشتر برای افرادی جذاب و دوست‌داشتنی است که از دیدن طبیعت با سرعتی کمتر و البته با جزئیات بیشتر لذت می‌برند. افرادی که حرکت مداوم را به ایستادن‌های گاه‌و‌بی‌گاه ترجیح می‌دهند و می‌دانند که لذت مسیر به اندازه لذت رسیدن به مقصد است. البته تفاوتی نمی‌کند که شما با قطار از مسیرهای کویری عبور کنید یا از دل دشت‌ها و ارتفاع پل‌ها و قلب سبز جنگل‌ها عبور کنید. گاهی اوقات از کنار آبادی‌هایی می‌گذرید که مردمان در حال گذران زندگی روزمره خود هستند و گاهی اوقات از کنار کویرها و رودخانه‌هایی عبور می‌کنید که حضور شما در کنار آن‌ها تنها ثانیه‌ای از خاطراتشان را پر می‌کند.

مسیر تهران به ساری و مارپیچ‌های شگفت‌انگیز آن

در مسیر تهران به سمت ساری بعد از اینکه از تهران خارج شدید، اولین ایستگاه شما بُن کوه و بعد از آن کبوتر دره نام دارند. مسیری که با دره‌های عجیب خود زیبایی‌های بی‌نظیری را در مقابل چشمانتان می‌گستراند. سپس به ایستگاه سیمین دشت خواهید رسید و به وضوح گذر زمان بر بنای پهلوی ایستگاه را مشاهده خواهید کرد. بعد از آن که از ایستگاه گذشتید آبشار نمکی را خواهید دید که از دل صخره‌ها خود را از ارتفاع به پایین می‌رساند. از زرین دشت که عبور کردید به مهاباد و فیروزکوه می‌رسید. فیروزکوه شهری است که از پنجره‌های قطار به وضوح قابل دیدن است.

بعد از آن در ادامه مسیر به پیچ کوهستانی و صعب‌العبور البرز می‌رسید و در ادامه ورسک در انتظار شماست. بعد از آن تونل‌ها و راه‌هایی پرپیچ و خمی را طی خواهید کرد تا در ادامه به مرکز استان مازندران برسید. به عبارتی ۹۳ تونل با طولی برابر با ۲۴ کیلومتر خط آهن، در مقابل شما قرار دارد. تونل‌ها تنگ هستند و شما باید این را به خاطر بسپارید که اگر قطار به جداره تونل نزدیک بود به هیچ عنوان به پنجره قطار نزدیک نشوید بعد از آنکه از تونل گدوک عبور کردید، به ایستگاه دوگل می‌رسید. سه خط طلایی مهندسی با سه پل که در سه طبقه احداث شده‌اند، در ادامه مسیر شما هستند. در نهایت هم از جنگل‌های سرسبز شمال عبور می‌کنید و بوی درختان و نم دل‌انگیز جنگل‌های شمال، خبر از ورود شما به خطه ساری را می‌دهند.

تهیه بلیط تهران ساری و تمام مراحل آن

همان‌طور که می‌دانید بلیط قطار تهران ساری به دو صورت حضوری و آنلاین قابل تهیه است. برای تهیه حضوری، شما می‌توانید به مجموعه‌های گردشگری مانند فلای تودی مراجعه کرده و با حضور در دفاتر این مجموعه، بلیط قطار مورد نظر خود را تهیه کنید. اما اگر دوست دارید که زمان خود را هدر نداده و از منزل خارج نشوید، توصیه ما به شما خرید آنلاین بلیط‌های قطار تهران ساری است.

با طی کردن چند فرایند و مرحله، به‌سرعت و به‌راحتی می‌توانید بلیط قطار این مسیر را تهیه کنید. ما در ادامه این مراحل و فرایند را با جزئیات و سریع برای شما شرح خواهیم داد:

  • در قدم اول از خرید این بلیط بهتر است که وارد سایت فلای تودی شده و در فرم جستجوی مشخصات برای بلیط قطار، مبدا مقصد و همین‌طور تاریخ رفت و برگشت خود را در صورتی که بلیط برگشت دارید، مشخص کنید.

  • تعداد مسافران را تعیین کرده و در میان گزینه‌های مسافر عادی یا ویژه خواهران و ویژه برادران گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • اگر تمایل داشتید تا یک کوپه دربست تهیه کنید می‌توانید گزینه "کوپه دربست می‌خواهم" را انتخاب کرده و اگر تصمیم دارید تا خودروی خود را با قطار حمل کنید می‌توانید گزینه "حمل خودرو می‌خواهم" را گزینش کنید.

  • در انتها چند لحظه صبر کنید تا تمام بلیط‌های قطاری که شما را از تهران به ساری می‌رسانند و از فیلترهای مورد نظر شما عبور کرده‌اند، به شما نمایش داده شوند. بعد از نمایش داده شدن بلیط‌های مورد نظر شما می‌توانید بهترین بلیط را که به ترتیب از ارزان‌ترین به گران‌ترین بلیط به شما ارائه شده است، انتخاب کنید. همچنین اطلاعات کامل بلیط قطار شما که شامل نوع قطار، شرکت ریلی ارائه کننده، ساعت حرکت شما، ساعت ورود و همین‌طور ایستگاه‌ها و قوانین استرداد است هم به شما نمایش داده می‌شوند.

بعد از اینکه از ارائه بلیط مورد نظر خود مطمئن شدید و تمام اطلاعات و ویژگی‌ها را چک کردید حالا نوبت این است که وارد مرحله خرید بلیط قطار شوید. کافی است که اطلاعات مسافران را ثبت کرده و در نهایت با هدایت شدن سایت فلای تودی به درگاه بانکی، پرداخت نهایی خود را انجام دهید. بعد از اینکه خرید شما نهایی شد و تمام مراحل به‌درستی طی شد، بلیط قطار تهران ساری شما به آدرس دقیق ایمیلی که قبلاً در اطلاعات قید کرده‌اید، ارسال خواهد شد.

انواع بلیط‌های قطار ساری تهران و تهران ساری

در انتها بد نیست بدانید که بلیط‌های قطار تهران ساری و ساری تهران در سه دسته "ویژه بانوان"، "بلیط قطار تهران ساری کوپه دربست" و "بلیط قطار تهران ساری رفت‌و‌برگشت" دسته‌بندی می‌شوند. دسته اول برای بانوانی است که کوپه مخصوص بانوان می‌خواهند.

انتخاب کوپه دربست هم برای همه آزاد است. البته قطارهای سالنی کوپه ندارند و چیدمان صندلی آن‌ها شبیه هواپیما و اتوبوس است. بلیط رفت‌و‌برگشت تهران ساری هم برای افرادی است که سفر آن‌ها برگشت دارد.

سفری جذاب و تکرار نشدنی از تهران به ساری

در هر حال تمام این مطلب را به شما ارائه کردیم تا بدانید که همیشه در سفرهای خود از مجموعه‌های خوشنام و معتبر استفاده کنید. مجموعه‌هایی مانند فلای تودی که با بهترین خدمات ارائه شده و پشتیبانی ۲۴ ساعته همیشه در کنارتان هستند.